כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
זובחי אדם

רופא עזתי שגר בארה"ב קורא להפסקת אש: "ציווי אתי"

הרופאים ממשיכים להדהד את הקריאות להפסקת האש בעזה, ויש מי שאומרים שהדבר מהווה "אחריות מקצועית" | היום נחשף כי מנהל בית החולים כמאל ע'דואן הודה בחקירתו שחמאס הפך את בתי חולים למתקנים צבאיים

רופא עזתי שגר בארה"ב קורא להפסקת אש: "ציווי אתי"
העברת תינוקות עזתים מבית החולים שיפא צילום: דובר צה"ל

 ד"ר אוסאיד אלסר אמר הערב (שלישי) כי הוא מעריך שמכל הרופאים והצוותים הרפואיים שנהרגו בעזה השנה, הוא מכיר חצי באופן אישי. אלסר, חוקר ותושב במרכז למדעי הבריאות של אוניברסיטת טקסס בארצות הברית, גדל בעיר עזה. הוא התחיל שם את הקריירה הרפואית שלו, החל כסטודנט ובסופו של דבר הפך בעצמו למרצה לרפואה.

אבל מאז תחילת המלחמה, ד"ר אלסר צפה בקריסה כמעט של מערכת הבריאות בעזה. רק 11 בתי חולים נותרו פעילים, עם כמויות מתמעטות של דלק ואספקה ​​רפואית. "יש לנו החובה לומר: עצרו את המלחמה והביאו הפסקת אש עכשיו", אמר לכתבים. עוד אמר כי "בעיניו, קריאה להפסקת אש הייתה ציווי אתי, לא הצהרה פוליטית".

מוקדם יותר היום נחשף בחקירת השב"כ כי אחמד כחלות, מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה שבצפון הרצועה, מודה שחמאס הפך את בתי חולים למתקן צבאי בשליטת חמאס: "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת אלוף. יש בבית החולים עובדים שהם פעילים צבאיים של עז א-דין אלקאסם - רופאים, אחים, פראמדיק, פקידים, אנשי צוות".

כחלות נעצר ברצועת עזה בתאריך 12/12 בבית החולים על ידי כוח צה"ל ושב"כ. בחקירתו בשב"כ מתאר אחמד כחלות כיצד חמאס משתמש בבתי חולים לשימוש צבאי-הסתרת פעילים, פעילות צבאית, שינוע אנשי צוות ואף הביאו חייל חטוף לבית החולים

 

עזה רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד