י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בניגוד למה שידענו

כשלון מודיעני עצום - צה"ל חשף תיעוד: מוחמד דף חי בועט ומתפקד

הודות לחומרי מודיעין שנאספו בעזה כולל סרטונים מהתקופה האחרונה בהם נראה ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף הולך על שתי רגליו ומתפקד בשתי ידיו, נראה שהטרוריסט הבכיר שניצל משבעה ניסיונות חיסול גם בגופי המודיעין הישראליים

כשלון מודיעני עצום - צה"ל חשף תיעוד: מוחמד דף חי בועט ומתפקד
המנהרה שנחשפה צילום: דובר צה"ל

כולנו יודעים כבר שנים שגופו של מוחמד דף אינו שלם אחרי כמה מתקפות של צה"ל שאותם שרד, ובהן איבד כמה אברים. אולם הערב (שלישי) חושף העיתונאי בן כספית ב'מעריב' כי במסגרת איסוף מודיעין בעזה, ישראל עלתה על כמה סרטוני וידאו שבהם מופיע מוחמד דף, חי ובועט על כל המשתמע מכך. לפי הדיווח מדובר בסרטונים מהתקופה האחרונה.

באחד הסרטונים נראה מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשהוא צועד על שתי רגליו, אם כי בצליעה קלה. בסרטון נוסף הוא במצב ישיבה במקום אחר. מהתיעודים מכל הזוויות נראה שמצבו של דף טוב באופן משמעותי ממה שהוערך בישראל והועבר לציבור בשנים האחרונות, וזאת על סמך שורה ארוכה של תקיפות וניסיונות סיכול שבוצעו נגדו, בחלקם הוא אף נפגע. מסתבר מהתיעודים שצה"ל אסף בעזה כי מוחמד דף הולך על רגליו ולא מסתייע בכיסא גלגלים, ולא זו בלבד יש לו שתי ידיים מתפקדות. 

לא פחות משבעה ניסיונות חיסול שרד ראש הזרוע הצבאית של חמאס לאורך השנים. הוא הצליח לחמוק כמה פעמים מניסיונות חיסול של ישראל ונפצע בארבעה כאלה, כולל במבצע 'צוק איתן' בשנת 2014. בחלק מאותן תקיפות הוא נפצע קשות, אולם מסתבר שהאיש והמזל הטוב שלנו לרוע מזלנו - התאושש, ובשנים האחרונות גם איים בהקלטות כי ישראל תשלם מחיר כבד על האירועים בהר הבית ובשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, לא בתיעודי וידאו ככל הנראה כדי להותיר את מצבו מעומעם.

מדובר בכישלון מודיעיני לזרועות הביטחון בישראל, שידעו כי מוחמד דף נכה באופן קשה ומתפקד רק במו פיו בהוראות למפקדים בשטח ולא מתנייד בכסא גלגלים ובאמבולנס, וגם אינו סיעודי. זהו עוד מחדל שיצטרף להיבדק בתחקיר היום שאחרי המלחמה.

 

מוחמד דף חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד