כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זה התפקיד שלנו"

לוין תקף את הרמטכ"ל בקבינט; נתניהו התערב

במהלך ישיבת הקבינט אתמול תקף שר המשפטים יריב לוין את הרמטכ"ל, אחרי שזה הציג תוכנית בקבינט: "באיזו סמכות דנתם בזה? באיזו רשות? זה התפקיד שלנו". נתניהו נאלץ להתערב

לוין תקף את הרמטכ"ל בקבינט; נתניהו התערב
הרמטכ"ל באוגדת עזה צילום: דובר צה"ל

במהלך ישיבת הקבינט אתמול תקף שר המשפטים יריב לוין את הרמטכ"ל הרצי הלוי, כך לפי דיווח "כאן 11". לפי הדיווח, הרמטכ"ל הציג לחברי הקבינט תוכנית ביטחונית הקשורה במלחמה, מה שהרגיז את לוין.

לוין פנה תקף: "באיזו סמכות דנתם בזה? באיזו רשות? זה התפקיד שלנו". נתניהו נחלץ להגנת הלוי ואמר ללוין: "אל תפנה אליו על זה. תדבר איתי".

עוד דווח כי בקבינט נערך דיון אודות השעיית החיילים שכרזו "שמע ישראל" בתוך מסגד בג'נין. השר בן גביר אמר: "אני רוצה לדעת שמחזירים את החיילים שקראו שמע ישראל במסגד שהם חוזרים לפעילות, מרגע שזה יצא לתקשורת זה עניין ציבורי, זה פוגע ברוח של הלוחמים וגם הצד השני רואה את זה".

הרמטכ״ל: "אנחנו אלה שמחליטים לגבי החיילים ומדובר בחיילי צה"ל, ואנחנו מקבלים החלטות לגביהם זה לא עניין לקבינט". השר בן גביר: "בטח שזה עניין לקבינט. מהרגע שאתם מפרסמים את זה בתקשורת ומספרים שהשעתם חיילים זה ודאי עניין של קבינט. בסיפור של המסגד הפכתם זבוב לפיל. וזה פוגע בחיילים".

הרמטכ"ל אמר: "אל תגיד לי דבר כזה, אנחנו נעשה איזה הליך עם החיילים שנרצה". בן גביר: "ואני כחבר קבינט אמתח ביקורת על ההליך הזה, פגעתם במילואמניקים". הרמטכ"ל: "אני מפקד הצבא ואני אקבע את הקוד הערכי והמקצועי של החיילים". השר בן גביר השיב לטענה זו: "במדינה דמוקרטית, הצבא כפוף לדרג המדיני ולא להיפך".

מוקדם יותר היום דווח כי אתמול העלו מספר שרים את השאלה מתי ישראל תביא הישג משמעותי במלחמה בעזה דוגמת חיסול מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. מספר שרים בקבינט שאלו: "מתי נראה הישג? ההישג הוא להביא את החטופים ולחסל את יכולות חמאס, לחסל בכירים". ‏הרמטכ"ל הרצי הלוי: "לפגוע בבכירים זה לוקח זמן. את הראש של בן לאדן לקח 10 שנים להביא".

השר יריב לוין תהה: "נכנסו לעזה בשביל שזה ייקח 10 שנים? לחסל את חמאס ייקח 10 שנים?". ‏השרה רגב תהתה: "מי יהיה פה כדי לראות את התוצאה?". ‏השרים כהן, לוין וגמליאל השיבו: "נהיה, נהיה פה עוד 10 שנים". ‏השרה רגב: "צריך להביא אותו הרבה לפני 10 שנים".

הרמטכ"ל בנימין נתניהו הרצי הלוי יריב לוין הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד