כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפקודות הגיעו מלבנון

גורמי ביטחון אירופיים מודאגים מתוכניות חמאס לתקוף מטרות יהודיות

גורמי ביטחון אירופיים חוששים כי חמאס מתכנן פיגועים באירופה בדגש על מטרות יהודיות. "המצב בעזה עורר חשש לאירועי טרור באירופה", אמר גורם מנאט"ו. הפקודות לתקיפות הגיעו מלבנון

גורמי ביטחון אירופיים מודאגים מתוכניות חמאס לתקוף מטרות יהודיות
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המלחמה בעזה נותנת את אותותיה באירופה. גורם בנאט"ו אמר לתקשורת באירופה כי "חמאס מהווה את איום הטרור המסוכן ביותר על ביטחון האיחוד האירופי מזה כמעט עשור". הדיווח מגיע לאחר שבשבוע שעבר התבצעו מעצרים של אנשי חמאס שתכננו התקפות על מטרות יהודיות בהולנד גרמניה ודנמרק.

"המצב בעזה העלה חשש לאירועי טרור באירופה על ידי קיצונים", אמר מקור מנאט"ו לאתר VICE News.

לא ראינו סדרה של איומים פוטנציאליים כמו במשבר הנוכחי במשך כמעט עשור", אמר המקור. "מוסדות יהודיים, מסגדים, שווקי חג המולד באירופה הם מטרות סבירות בכל מקום. והמעצרים האלה רק הגבירו את החששות האלה".

כזכור ב-14 בדצמבר הודיעה גרמניה על מעצרם בברלין של שלושה חשודים, חשוד רביעי נעצר בהולנד, לדברי התובעים, החשודים הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, שהיו במעקב משטרתי מאז תחילת 2023. הגברים מואשמים בנסיון להשיג נשק כדי להשתמש בהם בפיגועים, הפקודות הגיעו מלבנון.

"זה לא מפתיע שהחשודים הללו נמצאים תחת חמאס בלבנון ולא בעזה", אמר גורם בטחוני אירופאי. "יש חלוקת עבודה ברורה בין שני צמתי הפיקוד העיקריים הללו לחמאס. הזרוע הצבאית של עזה מנהלת את הפעולות המקומיות וההנהגה בלבנון מטפלת בפעולות החיצוניות.

חמאס לבנון קהילות יהודיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד