ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כמענה לתרחישים עתידיים

מפיקים לקחים: המסוקים המשטרתיים יחומשו בטילים?

במטרה להגדיל את כוח האש של המשטרה ואת התגובה המיידית לכל תרחיש עתידי של חדירת מחבלים, מפכ"ל המשטרה הורה לבחון חימוש של מסוקי המשטרה בטילי אוויר וקרקע

מפיקים לקחים: המסוקים המשטרתיים יחומשו בטילים?
מסוק משטרתי צילום: מתוך הסרטון

כלקח מאירועי 7 באוקטובר וכמענה לתרחישים עתידיים של חדירת חוליות מחבלים, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, ביקש מאנשי היחידה האווירית במשטרה לבדוק את ההיתכנות לחימוש צי מסוקי המשטרה בטילי אוויר וקרקע, כך מדווח כתב המשטרה משה שטיינמץ ב'כאן 11'. המטרה היא להגדיל את כוח האש של המשטרה ואת התגובה המיידית לכל תרחיש. לאחרונה אף פורסם כי בעקבות הטבח - חומשו תחנות המשטרה ברחבי הארץ במקלעים.

שוטרי ישראל היו בחוד החנית מול המחבלים בתחילת הלחימה, כאשר מחבלי חמאס הסתערו על תחנת המשטרה בעיר שדרות והתבצרו בו שעות ארוכות. במקום התפתח קרב שעלה בחייהם של שוטרים רבים והסתיים בהריסת התחנה כשהמחבלים בתוכה. מפכ"ל המשטרה אמר לאחר הריסת התחנה: "הקרבנו פה לא מעט. שילמנו מחיר יקר בנפש ולא מעט פצועים, אבל בשעות הראשונות ללחימה השוטרים חיסלו יותר מ-350 מחבלים ולכדו יותר מ-45 מרצחים נוספים".

לפני כחודש, המפכ"ל דרש להעביר את כל היישובים שבאחריותו הביטחונית של צה"ל לאחריות המשטרה, כלקח ממתקפת ה-7 באוקטובר והמשמעות הבולטת ביותר של הצעד, קשורה בכיתות הכוננות ביישובים. כחלק מכך, הוצגה לנתניהו תפיסת בטחון לאומי חדשה שגובשה כלקח מהשבת השחורה, ולפיה משטרת ישראל תקבל אחריות על ביטחון הפנים בכל שטח מדינת ישראל, מהגדר פנימה, וצה"ל מהגדר החוצה.

לצד האחריות תזדקק המשטרה לתוספת תקציב ואמצעים. דרישה נוספת שהוצגה לראש הממשלה היא להקים מחדש את מערך היישובים במג"ב. אחד מהנימוקים לדרישות הוא כי המשטרה עוברת במהירות משגרה לחירום, וכי יש לה היכרות טובה יותר עם השטח ועם האזרחים באזורי הגבול.

משטרה מסוק משטרה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד