כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
40 מצלמות אבטחה במעגל סגור

צה"ל הגיע למסתור של סינוואר דקות לאחר שנמלט

בצה"ל למדים שיחיא סינוואר נמצא בתנועה מתמדת ומחליף מקומות מסתור בתדירות גבוהה. גורמים ביטחוניים טוענים שכוחות צה"ל הפועלים ברצועה הגיעו כמה פעמים למקומות מסתור שבהם שהה סינואר - זמן קצר לאחר שנמלט ממנו למקום אחר | גם מוחמד דף פועל באופן דומה

צה"ל הגיע למסתור של סינוואר דקות לאחר שנמלט
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

כוחות צה"ל הפועלים בדרום הרצועה, הגיעו למקום בו שהה מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, זמן קצר אחרי שהוא נמלט ממנו. כך מדווח רביב דרוקר ב'חדשות 13'. על פי אותם גורמים, צה"ל ממקד את פעילותו בדרום הרצועה בכלל, ובח'אן יונס בפרט, במטרה להגיע לצמרת ההנהגה של חמאס.

לפי דיווח של הכתב הצבאי ניר דבורי ב'חדשות 12', כוחות של צה"ל ושב"כ הגיעו בימים האחרונים מספר פעמים למקומות שבהם שהה סינוואר זמן קצר קודם לכן.

צילום: דובר צה"ל.

המבצר של סינוואר: 40 מצלמות אבטחה ופיר הימלטות

בצה"ל אומרים שהגיעו לשלושה בתים לפחות של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר בשכונת שאטי ובמרכז העיר עזה. אחד הבתים בעזה היה מגודר ומרושת בכ-40 מצלמות אבטחה במעגל סגור, חלונות מראה ווילונות אטומים. לוחם שנכנס לסריקה בבית, דרך על מרצפות עם חומר איטום שונה משאר הבית - וכך נפתחו שתי דלתות של פתח מנהרה באמצעות מנגנון הידראולי. לאחר בדיקה התברר כי דריכה על הריצוף פותחת שתי דלתות הידראוליות שמובילות לפיר בקוטר של 2 מטר על 2 מטר, ממנו יורדים באמצעות מעלית vip עשרות מטרים למטה. המנהרה הובילה לאזור אחר בעיר, כדי לאפשר לבכיר חמאס להימלט מביתו.

תוך כדי המצוד אחר סינוואר הגיעו גורמי הביטחון בישראל למסקנה שרב המרצחים נמצא בתנועה מתמדת ולא מתחבא במקום מסתור אחד. בנוסף, צה"ל הגיע גם למקומות בהם שהה מוחמד דף, שגם הוא נמצא בראש רשימת המועדפים לחיסול. יש מאמץ גדול מאוד להגיע אל סינואר ודף גם באמצעות פעולות חשאיות וגם באמצעות מבצעים מודיעיניים.

דבורי מוסיף ומציין כי הכוחות המיוחדים של צה"ל ממוקדים בתוך אזור מסוים בחאן יונס, שם נמצאים לפי המידע גם סינוואר וגם כל בכירי חמאס. גם המרכזיים השלטוניים והצבאיים של חמאס ממוקדים שם בשכונה. יש שם לחימה קשה באזור, אבל לפי כל התחזיות סינוואר ואנשיו נמצאים שם בבונקרים למטה.

צילום: דובר צה"ל.

בתוך כך, מוחמד דף הנזכר לעייל, מסתבר שהצליח לתעתע בגורמי המודיעין בישראל שסברו כי הוא נכה שמתנייד בכסא גלגלים ובאמצעות אמבולנסים, אולם בן כספית חשף ב'מעריב' כי מתיעודים עדכניים מהתקופה האחרונה שצה"ל מצא במנהרות ובבתי אנשי חמאס, הוא נראה עם שתי ידיים ושתי רגליים, אמנם מעט צולע אבל עדיין מתפקד היטב למרות שבעה ניסיונות חיסול שכשלו.

מלחמת חרבות ברזל חאן יונס מוחמד דף יחיא סינוואר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד