כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היום ה-75 למלחמה

2 לוחמים נפלו | תקיפה יזומה בלבנון | מו"מ על הפסקת אש ארוכה

466 חללים לצה"ל מאז ה-7 באוקטובר, כאשר הבוקר נוספו לרשימה שני לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום הרצועה. לוחם מחטיבת גבעתי נפצע באורח קשה. צה"ל תקף הלילה שורת יעדי טרור מהאוויר ומהקרקע והפלסטינים מדווחים על הרוגים | ניסיון פיגוע סמוך לחברון. כל העדכונים 

2 לוחמים נפלו | תקיפה יזומה בלבנון | מו"מ על הפסקת אש ארוכה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

75 יום למלחמת חרבות ברזל: צה"ל מתיר הבוקר (רביעי) לפרסום את דבר נפילתו של 2 חללים צה"ל נוספים, סרן במילואים ליאור סיון הי"ד, בן 32, מבית שמש, קצין לוחם בגדוד 363, חטיבת 'הראל' (10), שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב. בכך, מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-466, 134 מהם מאז התמרון הקרקעי ברצועה.

אתמול, פורסם שמו של שלושה חללי מלחמה נוספים שנפלו בקרבות בעזה. רס"ל במילואים מעוז פניגשטיין הי"ד, בן 25 מגבעת חנן, לוחם בגדוד 7008, 'עוצבת חצי האש' (551). 

מעוז הי"ד.

פניגשטיין נשוי לאודיה ואבא של טנא בת 3.5 חודשים. גדל בטלמון, למד בישיבות בני נצרים ורמת גן ולאחר שהשתחרר מהצבא למד בישיבת 'רעותא' בכרמל.  חבריו מספרים כי היה אוהב ארץ ישראל ועם ישראל, מלא שמחת חיים, חברותי, מאיר פנים, שתמיד הסתובב עם חיוך. הלווייתו תתקיים היום.

בתוך כך, צה"ל תקף במהלך הלילה מהאוויר ומהקרקע יעדי טרור בלב העיר עזה, בשכונת שג'אעיה, בג'בליה ובדרום הרצועה. בנוסף, צה"ל תקף בחלק המערבי של העיר חאן יונס יעדי טרור בשכונה היפנית. הפלסטינים מדווחים על הרוגים.

כל העדכונים:

13:00 - הרקטות הארוכות אותרו על משאית והושמדו | צפו

12:20 - ראש הממשלה נתניהו הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של יותם חיים, שנחטף לעזה ונורה בשוגג בידי כוחות צה"ל.

12:15 - השר איתמר בן גביר ברקע הדיווחים על הפסקת האש: "זה לא הזמן להפוגות, זה הזמן להכרעות!"

11:55 - רס״ר (במיל׳) אוריאל כהן (Uriel Cohen), בן 33, מצור הדסה, מפקד נמר ביחידת הסיוע המנהלתי, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

אריאל הי"ד

11:15 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים: הושלם בהצלחה השלב הראשון בהתקנת צינור המוביל מים ממצרים לעזה - ממתקני התפלה בצד המצרי של מעבר רפיח, בהובלת איחוד האמירויות

10:45 - לאחר שזוהה במרחב ח'אן יונס נושא RPG; כוחות צה"ל חיסלו מחבל חמוש במהלך פעילות בדרום רצועת עזה

10:25 - דיווח ראשוני: ניסיון דריסת כוח צה״ל בצומת בית ענון סמוך לחברון, מחבל מנוטרל במקום. 

10:15 - שר החינוך, יואב קיש: "אנחנו מקווים להחזיר בתחילת חודש פברואר את חלקם הגדול של היישובים, מעל 4 קילומטר מהגבול, שפונו מהדרום. כולל הקמה מחדש של בתי ספר"

09:30 - צה"ל תקף מעל 300 מטרות ברצועה במהלך היממה האחרונה; מטוס קרב השמיד עמדה ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ אתמול

09:15 - דו"צ: לפני זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, מספר תשתיות טרור לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון.

09:03 - כ-8,000 פלסטינים חזרו לעבוד ביהודה ושומרון, גם במפעלים לא חיוניים

09:00 - תקיפה יזומה של צה"ל הבוקר בלבנון: ישראל תוקפת לא רק בתגובתיות, אלא גם עם יוזמה ומשמידה נכסים של חזבאללה כדי לגבות מחיר

תקיפת צה"ל בכפר עיתא א-שעב שבדרום לבנון.

08:35 - ‏"וושינגטון פוסט": ישראל עשויה להסכים להפסקת אש של מספר שבועות עבור שחרור חטופים (גלצ). >>לדיווח המלא

08:15 - ישראל אפשרה הלילה ל-20 משאיות של סוכנות המזון של ירדן להיכנס מגשר אלנבי, ולחצות את הארץ עד למעבר ניצנה. משאיות הסיוע אובטחו בידי 30 ניידות משטרה צבאית ונשאו עליהן סיוע, מזון ותרופות לרצועת עזה

08:00 - עודד מוזס, בנו של החטוף גדי מוזס שנראה בסרטון שפירסם אמש הג'יהאד האיסלאמי, ושל מרגלית מוזס ששוחררה מהשבי, אומר הבוקר בגל"צ: "הסרטון ערוך לגמרי, הוא מקריא בלי משקפיים. יש לו משקפי קריאה אבל הוא נחטף מהבית בלעדיהם ובלי מכשיר השמיעה שלו. זה אות החיים הראשון שקיבלנו אחרי הרבה מאוד זמן, מחזק לראות שהוא בחיים. אבא נראה רזה, כבוי בעיניים, עייף - הוא היה בריא יחסית לגילו".

07:45 - בצל המשך הלחימה: היום יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-20,100 נוסעים ב- 118 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל יצאו היום 9,700 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ויכנסו לישראל 10,400 נוסעים.

07:00 - צה"ל התיר לפרסום סמוך לחצות ליל כי כתוצאה מירי לעבר מוצב צה"ל במרחב מלכיה אמש - נפצעו שני לוחמי צה"ל במילואים באורח בינוני. מבית החולים רמב"ם נמסר: "לחדר ההלם ברמב"ם פונו הערב שני חיילים מאירוע ירי בצפון - פצוע קל ופצוע בינוני. שני החיילים לא נזקקו לניתוח. משפחות החיילים עודכנו על מצבם".

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים כניסה קרקעית עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד