ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
השעון והמחוג

לא מתרגשים מהקואליציה: סרטון האיום של החות'ים

החות'ים לא מתרגשים מכוח המשימה הבין לאומי שהוקם נגדם בהובלת ארצות הברית כדי להגן על ספינות הסחר העוברות בים האדום והם מפרסמים בתגובה סרטון שבו הם מאיימים להמשיך ולתקוף כל ספינה שיש לה קשר כלשהו לישראל

לא מתרגשים מהקואליציה: סרטון האיום של החות'ים
איום של החות'ים צילום: צילום מסך

המורדים החות'ים מתימן מסתבר לא מתרגשים מכוח המשימה שהוקם לשמירת נתיבי השיט בים האדום מפני מתקפות החות'ים על ספינות הסחר העוברות בו ומפרסמים סרטון שבו הם מתרברבים כי ימשיכו לתקוף כל ספינה שבדרכה לישראל.

כזכור, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שסיים ביום שני ביקור בן יום אחד בישראל, הודיע על הקמת צוות משימה בין לאומי לשמירת נתיבי השיט בים האדום בעקבות המתקפות של החות'ים מתימן על ספינות סוחר, שלטענת החות'ים קשורות לבעלות ישראלית או שעושות דרכן לישראל. בכוח המשימה ייקחו חלק גם בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, סיישל וספרד.

"ההסלמה האחרונה בהתקפות הפזיזות של החות'ים מתימן מאיימת על נתיבי השיט, מסכנת מלחים חפים מפשע, ומפרה את החוק הבין לאומי", אמר לויד. "הים האדום הוא נתיב מים קריטי, ולכן חיוני לאפשר חופש שיט ומסדרון בטוח לסחר בין לאומי. מדינות השואפות לקיים את העיקרון הבסיסי של חופש הניווט חייבות להתאחד כדי להתמודד עם האתגר שמציב השחקן הלא-מדינתי הזה, שמשגר טילים בליסטיים ומלט"ים לעבר ספינות סוחר מאומות רבות במים בין לאומיים".

"זהו אתגר בין לאומי הדורש פעולה קולקטיבית. לפיכך, אני מכריז היום על הקמת מבצע 'Prosperity Guardian', שיהווה יוזמה ביטחונית רב-לאומית תחת מטריית הכוחות הימיים, המתמקד בביטחון בים האדום", סיכם לויד.

 

ספינות מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד