ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סערת הבחירות לרשויות המקומיות

ארבל: "חקיקה בנושא הבחירות המקומיות צריכה להיות בקונצנזוס"

שר הפנים ארבל במליאת הכנסת: "חקיקה בנושא הבחירות לרשויות המקומיות צריכה להיות בקונצנזוס ולא ברוב דחוק בהיותה נוגעת לליבת הדמוקרטיה; קורא לכל חברי הבית לשים בצד אינטרסים מפלגתיים ולהסתכל על הדברים בצורה ממלכתית"

ארבל: "חקיקה בנושא הבחירות המקומיות צריכה להיות בקונצנזוס"
משה ארבל צילום: ערוץ כנסת

סערת הבחירות לרשויות המקומיות: שר הפנים, משה ארבל, השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתה דחופה שהגישה חברת הכנסת מיכל מרים וולדיגר בנושא "מועד הבחירות לרשויות המקומיות". כזכור, ארבל עומד על כך שהבחירות יתקיימו בינואר בעוד הצינות הדתית מבקת לדחות לפברואר.

ארבל אמר: "האחריות שלי כשר הפנים היא לעשות הכול על מנת שאפשר יהיה לקיים את הבחירות בצורה הטובה ביותר. ברירת המחדל החוקית שקבעה הכנסת היא שהבחירות תתקיימנה ב-30.1.2024. כך ראוי שיהיה, חקיקה בנושא הבחירות צריכה להיות בקונצנזוס ולא ברוב דחוק בהיותה נוגעת לליבת הדמוקרטיה".

ארבל הוסיף: "הנושא של מועד הבחירות הוא מהרגישים ביותר. כל מועד שייבחר, לכאן או לכאן, יכול לחזק או להחליש מועמדים מסוימים. לכן ניגשתי בחרדת קודש לאירוע הזה, אני קורא לכל חברי הבית לשים בצד אינטרסים של מפלגה ולהסתכל על הדברים בצורה ממלכתית. גם חבריי וגם מועמדים מסיעת ש"ס כועסים על ההחלטה ולא אוהבים אותה, אבל אסור לנו להיגרר בנושאים הללו של קיום הבחירות לשיקול פוליטי. גורמי המקצוע שהציגו בפניי את עמדתם אמרו שאפשר וצריך לקיים את הבחירות במועדן, ב-30.1, לרבות מכתב של אלוף פיקוד העורף.

הבית הזה החליט, ללא מתנגדים, על המועד של ה-30.1. אם הכנסת תחליט לקדם בחקיקה פרטית חוק לדחיית הבחירות – משרד הפנים יכבד את החלטת הכנסת. באותה נשימה אני אומר שהליכי חקיקה לחוק שכזה היו צריכים להתחיל כבר לפני חודש. חוסר ודאות מוביל להרבה מאוד בלבול, ואנו צריכים שלטון מקומי חזק, יציב ומתפקד", דברי השר ארבל.

 

משה ארבל בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023 מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד