ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פרטים דרמטיים מהמחדל

אחד החטופים שנורה בשוגג העביר מסר דרך כלב של עוקץ

פרטים חדשים על הריגתם בשוגג של שלושת החטופים הישראלים: חמישה ימים קודם, כלב של עוקץ נכנס לבניין בו שהו השלושה וזיהה שני מחבלים הרוגים. אחד החטופים שהיה ביהל"ם ידע שיש מצלמה על הכלב וצעק שיש חטופים ישראלים. רק בדיעבד התיעוד נחשף

אחד החטופים שנורה בשוגג העביר מסר דרך כלב של עוקץ
לוחמי עוקץ מתאמנים צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

פרטים חדשים נחשפים מהמחדל המזעזע בו נהרגו בשוגג שלושה חטופים שניסו לחבור לכוח צה"ל בצפון הרצועה: חמישה ימים קודם לתקרית בה נורו על ידי חיילי צה"ל, כלב של יחידת עוקץ נכנס לבצע סריקה בבית בו שהו החטופים בעקבות חילופי אש שהתנהלו במקום. 

לפי הפרסום של ניר דבורי ב"ערוץ 12", הכלב הצליח לצלם מחבלים הרוגים במקום. אלון שימריז ז"ל, אחד משלושת החטופים, שהיה לוחם ביחידת יהל"ם והבין כיצד הכלבים של עוקץ מתפקדים, צעק אל המצלמה שמחוברת לכלב: "אנחנו חטופים כאן. הצילו יש פה חטופים".

הכלב יצא בהמשך מן הבניין, אך כיוון שנהרג, לא נבדקה המצלמה שלגופו אלא רק שלושה ימים אחרי התקרית הקשה ורק בדיעבד הבינו בישראל שכבר מספר ימים החטופים היו במבנה, שנמצא כקילומטר מהמקום בו נורו בשוגג על ידי כוח צה"ל.

עוד נחשף, כי כוח שהיה סמוך למקום, לא זה שביצע בפועל את הירי, היה מודע לכך שיש חטופים באזור, אך הכוח שביצע את הירי לא עודכן בפרט הזה.

עדות נוספת מספרת כי שלוש הדמויות (החטופים) שיצאו מן הבניין היו לבושות עם בגדים מקומיים בתוספת זקנים, מה שהחשיד אותן מיד כמחבלים ולכן החיילים פתחו לעברם באש.

שלושה חטופים ישראלים שהיו בשבי חמאס בעזה נורו למוות בשוגג ע"י לוחמי צה"ל שזיהו אותם בשוגג כמחבלים. החטופים הם יותם חיים ואלון שמריז מכפר עזה וסאמר טאללקה מחורה שבנגב.

האסון התרחש ביום שישי בשעות הבוקר המאוחרות. לפי צה"ל, במהלך הלחימה בשג'עייה, כוח צה"ל זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו.

במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. גופותיהם נבדקו ב"מרכז הצבי" שבמחנה שורה, שם זוהו.

 

 

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד