ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נושאי מחלות

סכנה עזתית: להקות כלבי בר חדרו לשטחי ישראל

חיילים מתלוננים על כך שהם נתקלו במאות כלבי בר שהגיעו מתוך שטחי רצועת עזה לישראל והם עלולים לפגוע באנשים או בבעלי חיים אחרים

כלב תוקפני מסוג פיטבול
כלב תוקפני מסוג פיטבול צילום: דוברות המשטרה

חיילים המוצבים בשטחי הכינוס שבסמוך ליישובי העוטף מתלוננים לאחרונה על כך שנתקלו בתופעה של להקות כלבי בר שמשוטטים בגבול ואף נכנסו לתוך שטחי מדינת ישראל, כך מדווח בYnet. עיקר החשש הוא מפני פגיעה בבני אדם או בבע"ח אחרים והפצת מחלות שהכלבים העזתים עלולים לשאת.

ד"ר יהושע שקדי, המדען הראשי של רשות הטבע והגנים, אמר: "הייתי אתמול בעוטף עזה באזור בארי ורעים. כמות הכלבים המשוטטים שנכנסים מרצועת עזה היא עצומה. על השטח הקטן שאותו סקרתי היו עשרות כלבים. הכלבים האלה הם בעיה לטבע, כיוון שהם טורפים כל חיה שהם פוגשים. ואם הם יפיצו מחלות - הם יהוו גם סכנה לחיי אדם. כבר ראינו בעבר בביר הדאג׳ ילדה שמתה מנשיכת כלבים משוטטים". ד"ר שקדי קרא לרשויות לפעול: "אין אפשרות אחרת, חייבים לטפל בכלבים האלה".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "משרד החקלאות עוקב אחר המתרחש בשטח ומלווה את הרשויות המקומיות, האחראיות על הטיפול בבעלי חיים משוטטים בכלל, ואת הרשויות במערב הנגב בפרט. בעקבות העלייה בהיקף חדירת הכלבים הפראיים מעזה לישראל, ולנוכח החשיבות של שמירה על בריאות בעלי חיים ובני האדם ומניעת הפצת מחלות, הקצה משרד החקלאות 2.1 מיליון שקלים למימון תוספת אמצעים לרשויות המקומיות במערב הנגב. התקציב כולל מימון לכידת מאות כלבים, אחזקתם בהסגר, חיסונם בשני חיסונים נגד כלבת, סימון בשבב, וביצוע ניתוחי עיקור וסירוס". 

"לצורך סיוע למחלקות הווטרינריות, הוקצה מימון להעסקת רופא וטרינר נוסף למשך חודשיים. השירותים הווטרינריים נמצאים בקשר עם המחלקות הווטרינריות ברשות ומנחים אותן, ויחידות המשרד מסייעות בהתאם לצורך העולה מהרשויות. במקביל, רשויות הבריאות מספקות את השירותים הבריאותיים הנדרשים עבור כל אדם אשר ננשך מכלב לא מוכר. איסוף כלבים משוטטים לאימוץ הינו מהלך חשוב, אך עלול לסכן את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים. לכן, חשוב לגשת לווטרינר הרשותי, לבדוק את מצבו הבריאות ולוודא שהוא מסומן ומחוסן בתוקף".

עזה משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד