כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאות בכנס הוקרה של 'החברה למתנ"סים' על פעילותם המסורה למען משפחות המפונים

הכינוס התקיים בראשות השר הממונה הרב חיים ביטון, יו"ר החברה למתנ"סים ובכירים נוספים בחברה. בנאומו סקר השר את הפעילויות החשובות שעשו עובדי החברה בחודשים האחרונים מאז פרצה המלחמה למען משפחות המפונים: "הוכחתם מהי ערבות הדדית. מהרגע שהיו לכם את הנתונים, התגייסתם ב120 אחוז כדי לעזור, לתמוך ולסייע"

מאות בכנס הוקרה של 'החברה למתנ"סים' על פעילותם המסורה למען משפחות המפונים
הרב חיים ביטון צילום: החברה למתנסים

מאות מעובדי 'החברה למתנ"סים' התכנסו בנתניה ליום העצמה מיוחד תחת הכותרת 'רק בגלל הרוח' בו הציגו את פעילותם בתקופת החירום.

את הנאום המרכזי בכינוס, נשא השר הרב חיים ביטון האחראי על החברה למתנ"סים, שסקר את הפעילויות החשובות שעשו עובדי החברה בתקופה זו: "בחודשים האחרונים ראינו את החשיבות והחיוניות שלכם, הוכחתם מהי ערבות הדדית. העבודה הקהילתית בשגרה, מייצרת תשתיות חברתיות שמחזקות את החוסן הקהילתי בחירום. החברה למתנ״סים היא הדבק המחבר בין: אדם, קהילה, שלטון מקומי, ממשלה, מגזר עסקי ומגזר שלישי. בתור גוף ממשלתי וחברתי, החברה למתנ״סים סללה נתיבים חברתיים שבאו לידי ביטוי שבעתיים, במצב החירום הנוכחי".

השר הוסיף ואמר: "מתן סיוע והושתת יד לאלפי מפונים, הוא מצב מאתגר, בפרט כשזה נעשה תוך כדי תנועה.  לקח קצת זמן עד שכולנו קיבלנו תמונה ברורה והבנו גודל האירוע. מהרגע שהיו לכם את הנתונים, 'החברה למתנ"סים' התגייסה ב120 אחוז כדי לעזור, לתמוך ולסייע"

מאז החלה המלחמה במוצאי שמחת תורה, מאות מעובדי החברה למתנ"סים מכל הארץ רוכזו במטה ובמרכזים הקהילתיים, כדי לפעול בזמן אמת למען הקהילות המפונות בדרום ובצפון. הפעילות כללה סיוע בפינוי של אלפי משפחות לבתי מלון ברחבי הארץ, חלוקת מאות אלפי סלי מזון וערכות הפעלה ומשחקים לילדים לפעילות מחוץ למסגרות הלימודים, מתן ערכות מוצרי תינוקות, שינוע ציוד חיוני לשטח באמצעות מוקד 'חמ"ל ישראל' ומרכזים לוגיסטיים שהוקמו במיוחד, הכל תוך השתתפות במוקדי קבלת החלטות והחמ"לים הארציים, לצד הקמת רשת ארצית של עשרות אלפי מתנדבים בשטח. כמו כן, גיוסו תרומות רבות לפעילות הפגה למפונים, הקמת מסגרות חינוכיות לגיל הרך וכיתות לימוד לאלפי ילדי משפחות השוהים בבתי המלון.

בדברים שנשא בכינוס ארי צוקרמן, יו"ר החברה למתנ"סים הוא אמר לעובדים: "לפני יותר מחודשיים נפל עלינו חושך גדול, מאותה נקודת זמן החברה כולה התגייסה לעשיה בלתי פוסקת מתוך מטרה אחת - להרים את העם ולחזקו ולהאיר את אותו חושך, ולו במעט. זו הדרך שלנו, לא להרים ידיים ולא להתייאש, אלא לתת כתף האחד לשני, ולפעול ולעשות הכל כדי שהטוב יגבר על הרע, בעיני זאת המהות של החברה למתנ"סים. אוסף של אנשים בעלי חזון וייעוד של עשיית טוב והגברת אור".

"היכולת של החברה למתנ"סים להירתם לאתגר בן לילה, ולפעול במעגלי השפעה שונים כרשת של מרכזים למען הקהילות ולנתב מענים באופן מהיר ויעל על בסיס ההיכרות עם הפרט, והיכולת לעבוד כתף אל כתף עם הרשות המקומית, בשילוב משרדי ממשלה ושותפים נוספים – הן יכולות ייחודיות לחברה שהוכיחה שהיא מתפקדת כגוף ממשלתי מוביל בחירום הנוכחי וזו גאווה גדולה לכולנו", אמר משה כהנא, מ"מ מנכ"ל החברה למתנ"סים.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד