ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"פועלים כדי שתקרה"

הנשיא ביידן: לא צפויה עסקת חטופים בקרוב

נשיא ארה"ב התייחס למגעים לעסקת חטופים ואמר כי "לא צפויה עסקה בקרוב אבל אנחנו פועלים כדי שתקרה". יחד עם זאת, מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אמר כי הבעיה במו"מ הייתה ונותרה חמאס

הנשיא ביידן: לא צפויה עסקת חטופים בקרוב
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

המגעים לעסקת חטופים: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום כי "אין צפי לעסקה לשחרור חטופים בקרוב אבל אנו פועלים כדי שתקרה". מנגד, דובר הבית הבית הלבן קירבי אמר עוד קודם לכן כי: "המגעים להפוגה הומניטרית ושחרור חטופים רציניים מאוד".

מוקדם יותר התייחס מזכיר המדינה האמריקני בלינקן למלחמה בעזה ואמר כי "אנחנו מאמינים שישראל לא צריכה לבחור בין הסרת האיום של חמאס לצמצום הפגיעה באזרחים, הם יכולים לעשות את שניהם".

עוד הוסיף: "אנחנו רוצים להבטיח שהטרגדיה תוליד הזדמנות לשלום בר קיימא עבור ישראל, הפלסטינים והאזור. עוד הוסיף בלינקן: "ישראל הבהירה שתברך על הפוגה תמורת שחרור חטופים, הבעיה נותרה חמאס - איש לא דורש מארגון הטרור להתפרק מנשקו ולהיכנע. למה באים בדרישות מהקורבן ולא מהתוקף?".

אתמול דווח כי ישראל צפוייה לדרוש במשא ומתן את שחרורם של חולים ופצועים, ללא קשר לגילם - ובנוסף לנשים ולמבוגרים. יחד עם זאת גורם ישראלי אומר כי המחירים יהיו גבוהים וכי השיח כעת נוגע למספר ימי ההפוגה שיינתנו בתמורה לחטופים, וכמה מחבלים ישוחררו. לפי הערכות גורמים בישראל, המשא ומתן צפוי לקחת מספר שבועות, ובימים הקרובים יתקיימו פגישות נוספות של ראש המוסד עם המתווכים.

ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל חטופים שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד