כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יתומה בת 3 חודשים

מעוז הובא למנוחות לקול שירת "חשוף זרוע קדשך"

לקול בכי ושירה הובא למנוחות בהר הרצל, הלוחם מעוז פניגשטיין הי"ד שנפל בקרבות ברצועת עזה והותיר אחריו רעיה ובת בגיל 3 חודשים. "מעוז" שנקרא כך כי נולד בחנוכה לווה בשירת "חשוף זרוע קדשך וקרב קץ הישועה" 

מעוז הובא למנוחות לקול שירת "חשוף זרוע קדשך"
הלוויתו של מעוז פניגשטיין הי"ד צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אלפים נהרו היום (רביעי) לבית העלמין הצבאי בהר הרצל שם הובא למנוחות רב סמל ראשון במיל' מעוז פניגשטיין הי"ד שנפל בקרבות ברצועת עזה.

הרב מאיר בראלי, חמיו של המנוח, זעק בהלוויה: "אדוני ראש הממשלה, תן לחיילי צה"ל להילחם. אל תכבול את ידיהם, שיתנו בראש. במי אנחנו נלחמים? ברשע, באכזריות. תן לנו להכות את הרשע, בשביל מה מעוז נפל? בשביל עוד סבב בסבבים?".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי "מעוז" נקרא בשם זה בשל לידתו בחודש כסליו שבו משוררים בחנוכה את הפיוט 'מעוז צור ישועתי' ובמהלך הלוויה אף שוררו חבריו את שיר החנוכה שכל כך אהב 'חשוף זרוע קדשך' בלחנו של ברוך לוין.

פניגשטיין בן 25 בנופלו, תושב גבעת חנן שבסוסיא בדרום הר חברון, הותיר אחריו את אלמנתו אודיה לבית משפחת בראלי מעשהאל והתינוקת טנא בת 3.5 חודשים בלבד שנולדה ערב חגי תשרי..

בבחרותו למד בישיבות בני נצרים ורמת גן ולאחר שהשתחרר מהצבא למד בישיבת 'רעותא' בכרמל. משפחתו אמרה כי הוא "היה אוהב ארץ ישראל ועם ישראל, מלא שמחת חיים, חברותי, מאיר פנים, שתמיד הסתובב עם חיוך".

אביו, אלעד פניגשטיין אמר היום בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "הבן שלי לא אהב את ההנחיה להילחם בחמאס, אנחנו נלחמים בעזה כדי להקים את העיר היהודית עזה מחדש, שכחנו אבל עזה זו עיר יהודית. אנחנו לא צריכים רק להילחם בחמאס אלא להילחם כדי להקים בתים וישיבות בעיר עזה. עם ישראל רוצה לעלות עכשיו לארץ ואנחנו צריכים להכין מקום לכך, ויש לנו כזה, והוא על הים".

חשוף הלוויה הלוויה צבאית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד