כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי 30 שנה

כתב אישום נגד פעיל חיזבללה שביצע את הפיגוע בארגנטינה

בהפצצת המרכז הקהילתי היהודי בבואנוס איירס נהרגו 85 בני אדם, וחיזבאללה הואשם בפיגועים נוספים בארגנטינה | "זיכרונו של משרד המשפטים ארוך" אמר עוזר התובע הכללי  

כתב אישום נגד פעיל חיזבללה שביצע את הפיגוע בארגנטינה
משה מילנר, פלאש90

ארצות הברית מאשימה מחבל מארגון חיזבאללה בשם סמואל סלמאן אל רדה, בסיוע ל"קבוצת טרור", והאשימה אותו במתן סיוע לפיגוע שהתרחש בשנת 1994 בארגנטינה. התובעים הפדרליים הכריזו היום (רביעי) על כתב אישום נגד אל רדה בן ה-58, שקושר אותו לפיצוץ המשאית של המרכז הקהילתי היהודי AMIA בבואנוס איירס.

"כתב האישום הזה משמש מסר למי שעוסק בפעולות טרור: שזיכרונו של משרד המשפטים ארוך, ואנחנו לא נוותר על מאמצינו להביא אותם לדין", עוזר התובע הכללי מתיו אולסן ממשרד המשפטים האמריקני. כך אמר המחלקה לביטחון לאומי בהודעה לעיתונות.

הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה אירע בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה, ב-18 ביולי 1994, טרוריסט לבנוני פוצץ מטען נפץ שהוטמן במכונית תופת 85 איש נרצחו, ונפצעו עוד 330. הפיגוע היה אחד משני פיגועים שהתבצעו בארגנטינה בשנות ה-90 נגד מטרות ישראליות ויהודיות, ונחשב לאחד הפיגועים הקשים ביותר שבוצעו על אדמת ארגנטינה.

ארגון חיזבאללה, אף שלא לקח אחריות לפיגוע, טען כי הוא בוצע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון עבאס מוסאווי, בידי צה"ל בפברואר 1992.

לפי דו"ח המודיעין הארגנטינאי המחבל המתאבד היה לבנוני בן 25 בשם איברהים חוסיין, שפוצץ מטען של כ-400 ק"ג חומר נפץ שהוטמן במכונית תופת בחזית הבניין, הפיצוץ גרם לקריסת החזית הקדמית של הבניין ולנזקים רבים בבניינים סמוכים.

בשנת 2005, הודה לראשונה הנשיא הארגנטינאי דאז, נסטור קירשנר, בטיוח החקירה ובתי המשפט בארגנטינה דרשו את הסגרתם של איראנים שהיו אחראים לפיגוע, לפני שמונה שנים טען אלברטו ניסמן, התובע הכללי כי נשיאת המדינה כריסטיניה קירשנר אחראית לטיוח נוסף של החקירה. הוא נמצא הרוג בביתו.

 

חיזבאללה ארגנטינה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד