כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סוף הסיפור

רומן אברמוביץ הפסיד בעתירה: הסנקציות עליו לא יוסרו

האיחוד האירופי הטיל עונש על האוליגרך ב-2022 כחלק מהצעדים המכוונים לרוסיה ולבעלי בריתו הקרובים של פוטין | בהמשך נטען כי אברמוביץ' שכר אחוזה באיסטנבול בשווי 85 מיליון שקלים

רומן אברמוביץ הפסיד בעתירה: הסנקציות עליו לא יוסרו
רומן אברמוביץ צילום: צילום מסך ערוץ Alux.con

המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' הפסיד בעתירה משפטית שביקשה לבטל את הסנקציות של האיחוד האירופי שהוטלו עליו בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. אברמוביץ', הגיש תביעה לבית המשפט הכללי של האיחוד האירופי נגד מועצת האיחוד האירופי, שהטילה סנקציות עליו ב-2022, כחלק מהצעדים שנועדו להעניש את רוסיה ובעלי בריתו הקרובים של הנשיא, ולדימיר פוטין, לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה.

בית המשפט בבריסל דחה את העתירה וגם דחה את תביעותיו לפיצויים, תוך שהוא מציין את תפקידו בחברת הפלדה הרוסית 'אברז' ואת העובדה שהפלדה סיפקה מקור הכנסה מרכזי לממשלת רוסיה. "בית המשפט הכללי דוחה את התביעה שהגיש מר אברמוביץ', ובכך מקיים את האמצעים המגבילים שננקטו נגדו", נכתב בפסיקתו היום (רביעי).

"המועצה האירופית למעשה לא שגתה בהערכתה בכך שהחליטה לכלול את שמו של אברמוביץ' ברשימות הנדונות, לאור תפקידו בקבוצת אברז ובפרט בחברת האם שלה" הוסיף, בהתייחסו לרשימות הסנקציות.

נזכיר כי ב-10 במרץ בשנה שעברה הטילה ממשלת בריטניה סנקציות נגד רומן אברמוביץ', וב-15 במרץ הטיל גם האיחוד האירופי סנקציות. בהמשך, הרשויות בקנדה הודיעו על תחילתו של הליך החרמת נכסי חברת גרניט קפיטל הולדינגס בע"מ, השייכת לדברי לאברמוביץ'. הצהרה על תוכניות להחרים 26 מיליון דולר מאיש העסקים פורסמה באתר משרד החוץ הקנדי.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד