י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל החות'ים

החברה המפורסמת מודיעה על עיכובים ומחסור

על רקע ההסלמה בים האדום והקמת הקואליציה הימית, ענקית הריהוט השבדית 'איקאה' הינה החברה הראשונה שמודיעה על עיכובים הצפויים בעקבות האיומים הימיים שמאלצים את ספינותיה לעקוף ולהאריך את דרכן

החברה המפורסמת מודיעה על עיכובים ומחסור
אילוסטרציה צילום: unsplash

ענקית הריהוט השוודית איקאה הודיעה כי היא מתמודדת עם עיכובים שעשויים להוביל למחסור בחלק ממוצריה בשל שינוי נתיבי הסחר הימיים בעקבות איומי המורדים החות'ים בתימן בים האדום. מהחברה נמסר כי "המצב בתעלת סואץ יתבטא באיחורים ועשוי לגרום לחוסר זמינות של חלק ממוצרי איקאה". לא נמסר באילו מדינות צפויים עיכובים אך רבים ממוצרי החברה מגיעים לאירופה ולמזרח התיכון ממפעלים באסיה בהובלה ימית, בפרט דרך תעלת סואץ.

בתוך כך, המנהיג הרוחני של המורדים החות'ים בתימן, עבד אל מלכ אל חות'י, נאם אמש ואמר כי מלבד ישראל ישנן ארבע מדינות נוספות שמיירטות את מתקפות הכטב"מים והטילים שיורים החות'ים על מטרות ישראליות - בהן גם מדינות ערביות. לדבריו, כוחותיו "ניחנו בסבלנות" מול המעורבות של מדינות ערביות, למרות שהתקיפות כוונו רק למטרות המזוהות עם ישראל.

על רקע הקמת הקואליציה הימית נגדם, הזהיר מנהיג החות'ים את ארצות הברית וכל מדינה אחרת שלוקחת חלק במהלך שלא להתערב כדי לשרת את ישראל - ולא להקריב את האינטרסים שלהן למענה. הוא הבהיר כי המהלך האמריקני לא יניא את החות'ים מהמהלכים שלהם - ואיים כי אם ארצות הברית תסלים ותפתח מלחמה ישירה נגד תימן, אז הם לא יישבו בחיבוק ידיים והספינות האמריקניות יהפכו מטרה בעבור לטילים ומל"טים.

לדבריו, האמריקנים פעלו כבר מההתחלה נגד החות'ים כדי להגן על הספינות הישראליות ששטות בים האדום. "הקמת הקואליציה נועדה לערב מדינות נוספות בעניין", אמר והוסיף כי "המהלך הזה לא נועד להגן על השיט הבין-לאומי, אלא כדי להגן על ישראל ולהפוך את ים סוף לזירת לחימה". עוד אמר כי המהלך הזה הוא היענות לבקשה ישראלית.

איקאה מלחמת חרבות ברזל ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד