י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משגר איום לציר הרשע

הנגבי לאתר הסעודי: זה מה שיקרה "אחרי הניצחון על חמאס"

הנגבי פרסם מאמר באתר סעודי שיוצא בלונדון בו שטח את חזון ישראל לאחר המלחמה, בדגש על סוגיית השליטה בעזה, התייחס לפייק ניוז שמופץ בעולם הערבי ושיגר איום לציר הרשע בהובלת איראן

הנגבי לאתר הסעודי: זה מה שיקרה "אחרי הניצחון על חמאס"
צחי הנגבי צילום: אבשלום ששוני/פלאש90

ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, פרסם הבוקר (חמישי) מאמר באתר החדשות הסעודי "אילאף", היוצא לאור בלונדון, בו פרט את החזון של ישראל ליום שאחרי המלחמה - "אחרי הניצחון על חמאס". הנגבי הדגיש את החשיבות שבמתן ערבות לכך ששני מיליון הפלסטינים החיים בעזה "יביטו לעתיד בתקווה גדולה".

הנגבי פנה תחילה לדעת הקהל בעולם הערבי: "אויבינו מאכילים אתכם בשקרים ופייק ניוז שוב ושוב. הם טוענים כי ישראל מבצעת רצח עם ופוגעת באקראי בחפים מפשע. הם גם טוענים שחמאס לא בנה מתחמים צבאיים מתחת לבתי חולים, בתי ספר ומבנים אזרחיים, והם טוענים שאנחנו אלה שהרגנו את משתתפי פסטיבל המוזיקה בנובה".

"הדבר העצוב", כתב הנגבי, "הוא שרבים מכם נוטים להאמין לשקרים האלה. מה שמצער עוד יותר הוא שגם אם ניקח כל אחד מכם לראות במו עיניכם מה חמאס עשה בעזה, רבים מכם עדיין יאמינו ש"האויב הציוני" משקר. אני מציע לכם להתעורר ולראות את המציאות כפי שהיא".

סוגיית היום שאחרי

הנגבי טען כי יחד עם הכוחות האזרחיים והמתונים בזירה הפלסטינית, תושבי עזה והשותפים בקהילה הבינלאומית, נבחנת הדרך לשיקום הרצועה ובנייתה מחדש. לצורך כך טען כי "יהיה צורך בשילוב של כוחות אזוריים ובינלאומיים". כמו כן הדגיש כי "לישראל אין אינטרס לשלוט על הסוגיות האזרחיות ברצועה, מה שמצריך גוף שלטון פלסטיני מתון, שיזכה בתמיכה עממית ולגיטימית נרחבת, לא אנחנו נקבע מי הוא יהיה".

ראש המל"ל הוסיף כי ישראל מבינה את הרצון של הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור לשלב את הרשות הפלסטינית ביום שאחרי חמאס, "אנחנו מבהירים, שהדבר יחייב רפורמה יסודית של הרשות הפלסטינית והכרה במחוייבות שלה לחנך את הדור ההצעיר בעזה, רמאללה, ג'נין ויריחו על ערכי המתינות והסובלנות, ללא הסתה לאלימות נגד ישראל".

בסוגיית איראן, חזבאללה וציר הרוע שהם מובילים הבהיר הנגבי, שלמרות שישראל מתמקדת במלחמה למיטוט חמאס, "אנחנו מציעים לחזבאללה ולאדונו מאיראן, לא לעשות טעות, אנחנו מתאזרים בסבלנות ויודעים להמתין לזמן המתאים - זאת ההבטחה המפורשת שלי, בשם העם וממשלת ישראל".

צחי הנגבי מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד