כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ליישום של מעל 100 פרויקטים"

עשרות רשויות מקומיות קיבלו מענקים של עשרות מיליוני שקלים

בימים אלה 37 רשויות מקומיות קיבלו מענקים בסך של כ-56 מיליון ₪ שיובילו ליישום של מעל 100 פרויקטים נוספים להתייעלות באנרגיה, ייצור אנרגיה מתחדשת ועצמאות באנרגיה בנכסי הרשויות המקומיות ובמגזר הביתי והמסחרי

עשרות רשויות מקומיות קיבלו מענקים של עשרות מיליוני שקלים
אילוסטרציה צילום: אורן ינון

החטיבה לאנרגיה מקיימת, באמצעות אגף בכיר הנדסה וביצוע, ממשיכה להרחיב את פעילות משרד האנרגיה והתשתיות מול השלטון המקומי, וחותמת את שנת 2023 עם מתן מענקים בסך של כ-56 מיליון ₪ לפרויקטים, ב-37 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ. המענקים יסייעו לרשויות המקומיות ביישום פרויקטים להתייעלות באנרגיה, אנרגיה מתחדשת, אגירת אנרגיה וניהול אנרגיה, בנכסי הרשויות ובמגזר הביתי, המסחרי והתעשייתי שבתחומן. 28 רשויות ערביות קיבלו מענקים בסך של כ-26 מיליון ₪ במסגרת החלטת ממשלה 550 וכמו כן 9 רשויות מקומיות קיבלו כ-30 מיליון ₪ ליישום תכנית פעולה למעבר לאנרגיה מקיימת.

השנה בשל מלחמת "חרבות ברזל" במסגרת המענקים ניתן דגש על פרויקטים לאגירת אנרגיה לקידום עצמאות וחוסן באנרגיה. כ-45% מהתקציב למענקים ליישום תכניות פעולה הוקצה לפרויקטים של אגירת אנרגיה ובסה"כ יוקמו מתקני אגירה בעשרות מתקנים ומוסדות ציבור. אגירת אנרגיה חשובה בעתות חירום להבטחת רציפות תפקודית של מתקנים חיוניים ברשויות המקומיות וכן תורמת לביזור ייצור האנרגיה במשק החשמל בישראל.

מענקים אלה מתווספים לתמיכה בהיקף של 77 מיליון ₪ שניתנה בשנת 2022 ל-56 רשויות מקומיות. זאת כחלק מהאסטרטגיה של משרד האנרגיה והתשתיות הרואה ברשויות המקומיות שחקן מרכזי ביישום יעדי הממשלה למעבר לאנרגיה נקייה. קידום אנרגיה מקיימת הפך לתחום מרכזי בסדר היום של אלפי ערים בעולם, שקבעו יעדים שאפתניים לשימוש באנרגיה מתחדשת, איפוס אנרגיה של מבנים ומעבר לציי רכב חשמליים.

המשרד גם מסייע בבניית יכולות לרשויות מקומיות בין היתר על ידי מיסוד תפקיד של מנהלי אנרגיה באשכולות האזוריים, וכן באמצעות תכנית ה"מאיץ" שבמסגרתה ניתן סיוע ל-20 רשויות לגיבוש תכנית פעולה למעבר לאנרגיה מקיימת. תכניות פעולה אלו הן תכניות מקיפות ואופרטיביות של הרשויות המקומית לקידום אנרגיה מקיימת.

בתפיסת העבודה של חטיבת אנרגיה מקיימת, לא רק שהשלטון המקומי יכול לייעל את צריכת האנרגיה בנכסיו, אלא גם נמצא בעמדה ייחודית אשר מאפשרת לו לחולל שינוי משמעותי. שינוי זה יתבצע באמצעות קידום מעבר לאנרגיה מקיימת בקרב המגזר הביתי, התעשייתי והמסחרי שבתחום הרשויות.

 

מענק כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד