כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
השוק ממתין

הדולר מתרסק ל-3.6: "הריבית לא תרד בינואר"

מספר ימים לאחר שפרצה המלחמה חצה המטבע האמריקאי את הרף הפסיכולוגי של 4 שקלים למטבע | הבוקר הוא מגיע ל3.6 לאחר שצלל בחדות בחודשיים האחרונים

הדולר מתרסק ל-3.6: "הריבית לא תרד בינואר"
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

רק לפני פחות מחודשיים שערו של הדולר חצה את רף ה-4 שקלים למטבע, והבוקר (חמישי) נרשם פיחות של למעלה מ-10 אחוזים והוא נסחר בסביבות 3.6 שקלים. היורו יורד ב-0.7% ל-3.96 שקלים. בעוד עשרה ימים צפויה הכרזת ריבית של בנק ישראל והמשקיעים מצפים להורדה. עם זאת ההנחה היא שהריבית תישאר ברמתה הנוכחית של 4.75 ש"ח.

למרות הציפיות והקריאות לנגיד להוריד את הריבית, הרי שהעובדה שהאינפלציה גבוהה מהיעד שקבעה הממשלה לשנה כולה שהוא 3%-1%, וכעת היא עומדת על 3.3%, היא זו שהכריעה את הכף.

 ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי, קובי לוי, אמר הבוקר כי "התנודתיות בשווקים הפיננסים מתגברת באופן מסורתי בשבועיים האחרונים של השנה הקלנדרית, במקביל ליציאה הדרגתית של העולם לחופשות חג המולד. מוכרי מט"ח מהסקטור הריאלי תומכים במגמת התיסוף המרשים של השקל הבוקר".

 כלכלן השווקים הראשי במזרחי טפחות, רונן מנחם, אומר כי "הסיפור בשקל היום הוא מקומי, ואינו קשור להשפעות גלובליות גורם אפשרי להתחזקות של השקל היא התערבות מפתיעה נוספת של בנק ישראל בשוק, במסגרת תוכנית התמיכה שלו במטבע, עליה הצהיר לאחר פתיחת המלחמה. גורם נוסף שקשור באופן עקיף לבנק ישראל עשוי להיות ההתפתחויות הפיסקאליות, או הפרטים שנחשפים על התקציב ובאופן ספציפי על הגירעון הגבוה שצופה האוצר לשנת 2024.

בשוק מבינים שלנוכח החשש להשפעות האינפלציונית של מדיניות פיסקאלית מרחיבה מדי, בנק ישראל יחליט שלא להוריד את הריבית בפגישתו הקרובה, ב-1 בינואר - והחלטה כזו תומכת בשקל". 

שוק ההון בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד