ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
עשרות סיפורים

"מל"ו צדיקים": הגאון מבני ברק שהתפרסם אחר פטירתו

הוא לא היה מפורסם עד כדי כך בחייו, אבל חיבר עשרות ספרים, והסיפורים אודותיו החלו לצוץ אחר פטירתו כמו פטריות אחר הגשם • אחד המספידים הוא הגאון רבי ברוך רוזנבלום שהגדיר את הרב אסולין כאחד מל"ו צדיקים • ב'יתד נאמן' קיבצו עשרות סיפורים קטנים שמעידים על אישיות גדולה במיוחד

"מל"ו צדיקים": הגאון מבני ברק שהתפרסם אחר פטירתו
הרב אסולין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הוא התהלך ברחובה של עיר, ואף אחד לא ידע שמדובר באחד הצדיקים הנסתרים של הדור. הגאון רבי שלמה אסולין זצ"ל, שמר על מראה פשוט וענוותן. רק חבריו הקרובים ידעו במי מדובר, הם ועוד תלמידים שבמשך השנים ראו מעט מגדולתו והחליטו לדבוק בו.

לתרומה למשפחה הקליקו כאן>>>

הרב אסולין חיבר עשרות ספרים. הספרים שהדפיס בחייו מספיקים כדי למלא מדף שלם בארון ספרים ממוצע, ועוד עשרות חיבורים טרם הובאו תחת מכבש הדפוס.

כך למשל הוא חיבר ספר מיוחד על הריבויים והמיעוטים שבתורה, במאות מקומות שבהם כתוב בתורה 'את' או 'גם' לרבות, וכן 'אך' ו'רק' למעט.

חיבור נוסף של הרב אסולין, מבאר את כל המקומות שבהם יש בתורה כפל לשון, כמו 'טרוף טורף יוסף', או 'מות יומת', וכן 'שלם ישלם', 'והצל לא הצלת', 'אכול תאכל' ועוד מאות רבות של כפלי לשון, כשאת כולם הוא מבאר בזה אחר זה, ונותן טעם לכל אחד ואחד מהם מדוע היתה התורה צריכה לכפול את הדברים, והפלא הגדול הוא שכל דבריו מבוססים על דברי חז"ל, אותם הוא קיבץ בצורה מופלא מכל רחבי הש"ס והמדרשים, כדי לבאר בלשונו שלו, בנעימות ובפשטות את כפלי הלשון הללו.

יודעיו ומכריו מעידים שאת כל החיבורים הללו חיבר בלי עזרת מחשב, ולא היה עושה שימוש בתוכנות של חיפוש במחשב.

לצד הגאונות העצומה עולים וצצים המון סיפורים על המידות הנפלאות שלו, והאישיות הקורנת.

למרבה הצער נפטר הגר"ש אסולין זצ"ל, והוא בן 57 בלבד. מעטים היו ימי חייו, אבל הספיק לפעול בהם מה שאנשים אחרים לא מספיקים גם במספר תקופות חיים.

שמונה ילדים גידל הרב אסולין יחד עם רעייתו הרבנית מזל שתחי', העובדת כגננת בגן ילדים. ארבעה מתוכם זכו להשיא, ועוד ארבעה נותרו בבית, מיותמים. הצעירה מביניהם בת 18.

לשם כך מתארגנים תלמידיו של רבי שלמה עם קרן עזרה וסיוע לאלמנה והיתומים: "אנחנו לא יכולים להחזיר את האבידה, רבי שלמה היה אחד ויחיד ואין לנו אף אחד אחר תמורתו", הם אומרים בכאב נורא, "אבל אנחנו כן יכולים וצריכים להשתדל לעזור לאלמנה והיתומים. משפחה כל כך מיוחדת, ראויה לכל עזרה, וזה התפקיד שלנו – עם ישראל כולו – להושיט להם יד בעת צרה ולסייע להם".

לתרומה למשפחה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד