כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הלכה למעשה

שיטה מהפכנית: המעצמה שמכשירה מאות פוסקי הלכה

תלמידי חכמים לצד בעלי בתים, רוכשים ידיעה מקיפה בהלכה למעשה ויוצאים כאשר בידם התואר הנכסף "פוסק הלכה לביתו" • השיטה המהפכנית ללימוד הלכה למעשה במינימום זמן ומקסימום ידע • מכון 'לומדים כהלכה' בנשיאותו של הפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט"א • כל אחד יכול לדעת הלכה!

שיטה מהפכנית: המעצמה שמכשירה מאות פוסקי הלכה
בעידוד הגר"ע פריד צילום: יח"צ

אין כל ספק כי זכינו לחיות בדור מיוחד, דור שמלא בתלמידי חכמים מופלגים, מאות אלפי בחורי ישיבות ואברכי הכוללים גודשים את היכלי התורה ועוסקים בלימוד יומם ולילה, בתי המדרש מלאים בשיעורי תורה מבוקר ועד ליל. אכשר דרא.

עם זאת, רבים מוצאים את עצמם עומדים נבוכים כאשר עולה שאלה הלכתית פשוטה. גם תלמידי חכמים שמילאו כריסם בש"ס ופוסקים נאלמים דום בשעה שהילדה הקטנה שואלת מה מברכים על רסק תפוחים, כשהאישה מבשרת שהבצל במרק העוף נחתך בטעות בסכין חלבית או כשלפתע נופל החשמל בשבת ולא יודעים האם מותר להזמין גוי של שבת.

כל אחד נפגש עם שאלות הלכתיות פשוטות בחיי היומיום, ודווקא אז המבוכה שולטת, חוסר הידיעה בוהק והתסכול חוגג. 

לחצו כאן ותלמדו הלכה למעשה>>>

ללמוד. לפסוק. לזכור.

מכון 'לומדים כהלכה', העומד תחת נשיאותו של הפוסק הנודע, הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א, שם לעצמו למטרה ללמד הלכה למעשה לכל החפץ בכך. 

במסלול הייחודי 'רב פוסק לביתו', יושבים זה לצד זה תלמידי חכמים היושבים כל ימיהם באהלה של תורה ובעלי בתים חשובים העושים תורתם קבע ומלאכתם עראי. 

באמצעות שיטה ייחודית להקניית הלכה למעשה, הם מבינים היטב את כללי הפסיקה, יודעים לדמות מילתא למילתא, מסכמים בצורה בהירה את החומר הנלמד ואף מתנסים בדוגמאות מעשיות כדי שיוכלו להבין, לזכור ולפסוק.

בתוך תקופה של כשנה אחת בלבד, יוצאים תלמידי המכון כאשר בידם התואר הנכסף "רב פוסק לביתו". 

מכאן והלאה, הם אינם צריכים יותר להתחמק בכל פעם שעולה שאלה הלכתית, הם לא נבוכים ומתגמגמים מול הילדים בסיטואציות הפשוטות של היומיום. 

הם יודעים כיצד לפסוק הלכה למעשה ולנהל בית יהודי כהלכה.

הצטרפו כעת להדרכה ייחודית ללא עלות עם ראש המכון הרב אהרן דואר >>

כל הבית משתנה ללא היכר

תלמידי המכון מספרים בהתפעלות על כך שלא רק חייהם שלהם השתנו לטובה בזכות ידיעת ההלכה על בוריה, אלא הבית כולו משתנה ללא היכר והופך להיות בית של תורה. הסיכומים הבהירים של הסוגיות ההלכתיות היומיומיות משמשים את תלמידים המכון ללימוד משותף עם בני הבית בסעודות שבת, יחד הם דנים בשאלות הלכתיות מרתקות וחינוך הילדים עולה אף הוא מדרגה משמעותית.

גם על שיטת הלימוד הייחודית מספרים התלמידים בהתלהבות. הרב ראובן קויט, אברך כולל מבני ברק המשתתף במסלול 'פוסק לביתו' מספר: "נדהמתי להיווכח שהרב דואר הקיף בשיעוריו את כל הלכות בישול בשמונה שיעורים בלבד, כולל סיכומים מקיפים על כל שיעור, יסודות עמוקים שמועברים בשפה פשוטה ומוחשית. כך אני זוכר היטב את הכללים, ובזכות הדוגמאות והפרקטיקה אני גם יודע להתאים את הכללים לכל מקרה לגופו".

גם הרב ירון פוקסברומר, מנהל תלמוד תורה המתגורר בקרית יערים ומשתתף במסלול מספר בהתלהבות: "כמובן שלא לדעת הלכה זה דבר לא נעים, מתסכל ואפילו משפיל לפעמים, אבל מעבר לכך - צריך לדעת הלכה כדי לחיות כמו יהודי. שבת, ברכות, כשרות, ריבית. הבעיה הכי גדולה היא שלפעמים אפילו לא יודעים שצריך לשאול, ואז חלילה עלולים להגיע לעבור על דאורייתא רחמנא ליצלן".

נשיא המכון, הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א: "ביודעי ומכירי קאמינא. אני מכיר היטב את שיטת הלימוד של 'לומדים כהלכה' ואף חלק מבוגרי הקורסים, וברוך ה' השיטה מוכיחה את עצמה. יוצאים משערי המכון יהודים יודעי הלכה למעשה באופן נפלא וברור, הם יודעים היטב את ההלכה ולא שוגים בדבר הלכה חלילה".

הגאון רבי דוד לאו שליט"א, הרב הראשי לישראל אשר מלווה את המכון ואת מסלולי הלימוד השונים: "יכול להיות יהודי של צורה העוסק בלימוד כל היום, אך אם אינו עוסק בהלכה למעשה, קרוב לוודאי שהוא יכשל באיסורים חמורים רח"ל."

"זכינו שיש בדורנו את מכון 'לומדים כהלכה' ואת מסלול ההוראה 'פוסק לביתו' שמאפשר לכל אחד ואחד, תמורת סכום פעוט יחסית, בשיעורים קצרים ובהירים ובתוך תקופה לא ארוכה, לשלוט היטב בסוגיות ההלכתיות הנצרכות בחיי היומיום".

עוצרים את התסכול, יודעים לפסוק כהלכה! 

הצטרפו כעת לשיעור הדרכה בשידור חי ללא עלות עם ראש המכון, הרב אהרן דואר שליט"א, וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות 'פוסקים לביתכם' במינימום זמן ומקסימום ידע.

בהדרכה הייחודית תקבלו את הכלים והשיטה המנצחת לרכוש ידע הלכתי מקיף בסוגיות ההלכתיות שכל אחד נתקל בהם ביומיום, תדעו לשאול כעניין ולהשיב כהלכה.

לחצו כאן ותלמדו הלכה למעשה>>>



קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!