כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

כלי הרכב בישראל נסעו כ-51 מיליארד ק"מ בשנת 2013

אור ירוק: "הצפיפות בכבישים מופקקי התנועה הרבים בישראל מובילים לעצבנות, זיהום אוויר, בעיות חניה וכמובן עלייה במספר תאונות הדרכים. על המדינה לקדם את השימוש בתחבורה הציבורית"

כלי הרכב בישראל נסעו כ-51 מיליארד ק"מ בשנת 2013

תושבי ישראל נוסעים יותר: על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2013, כלי הרכב בישראל נסעו כ- 2.2% יותר לעומת שנת 2012. הסיבה לכך היא כי ישנה עלייה של כ- 2.7% במספר הרכבים שנסעו בשנה זו בכבישים אך ישנה ירידה של 0.5 במספר הקילומטרים שנוסעים הנהגים הישראלים. בסך הכל, נמצא כי כלי הרכב בישראל נסעו כ- 51 מיליארד ק"מ בשנת 2013.

עוד נמצא על ידי עמותת אור ירוק, כי מאז שנת 2000 הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול משום שמספר כלי הרכב במדינה עולה אך אורך הדרכים בישראל ושטחם אינם גדלים באותו הקצב. כלומר, יש יותר מכוניות, אך הן נוסעות באותן הדרכים הישנות ולא בעורקי נסיעה חדשים נוספים. בהשוואה לשנת 2000, מספר כלי הרכב גדל בכ- 56%, בעוד שטח הכבישים גדל ב- 35% ואילו אורך הכבישים גדל רק ב- 14%.

בנוסף עולה מהנתונים, כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. כך למשל, כלי רכב פרטי שגילו עד שנתיים, נסע בשנת 2013 22.7 אלף ק"מ בממוצע בשנה, ואילו רכבים בני שלוש עד שש, נסעו כ- 17 אלף ק"מ בלבד.

עוד נמצא, כי כלי רכב נוספים שנוסעים מעל הממוצע הם כלי רכב מליסינג (31.2 אלף ק"מ בממוצע שנתי), משאיות במשקל של 34 טון ומעלה (71.2 אלף ק"מ בממוצע לשנה) ואופנועים כבדים (7.9 אלף ק"מ בממוצע לשנה, לעומת 6.6 אלף ק"מ בלבד בממוצע לאופנוע קטן).

עמותת אור ירוק: "הצפיפות בכבישים מופקקי התנועה הרבים בישראל מובילים לעצבנות, זיהום אוויר, בעיות חניה וכמובן עלייה במספר תאונות הדרכים. בכדי להפחית את מספר המכוניות בכבישים וכתוצאה גם את מספר תאונות הדרכים, על לקדם את השימוש בתחבורה הציבורית. זו צריכה להיות משימה לאומית שתצמצם את הפער של ישראל בנושא התחבורה הציבורית לעומת המדינות המפותחות בעולם".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד