כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יו"ר ועדת הבריאות בסיור בבתי אבות: "נפעל עד שהקשישים יקבלו את המענה הטוב ביותר"

מצוקת בתי האבות: יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ הרב יונתן משריקי סייר בבית האבות 'נווה הורים' בירושלים | בביקור, ביוזמת 'קדם' – האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, הוצגה מצוקתם של אוכלוסיית הקשישים בישראל בצל המלחמה | "פגשתי קשישים שפונו לפני חודשיים מביתם ומבתי אבות בדרום", אמר ח"כ הרב משריקי

יו"ר ועדת הבריאות בסיור בבתי אבות: "נפעל עד שהקשישים יקבלו את המענה הטוב ביותר"
סיור בבתי אבות צילום: ארגון קדם

בצל המלחמה ומצוקת הקשישים בישראל: יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יונתן משריקי יצא לסיור שטח בבתי אבות יחד עם הנהלת 'קדם' - איגוד בתי האבות בישראל. במהלך הסיור פגש ח"כ משריקי קשישים רבים שפונו מהדרום ומהצפון ועקב אחר מודל התפעול של בתי האבות בזמן חירום, הכולל מחסור במטפלים סיעודיים, מאבטחים בכניסה למבנים וזאת, בנוסף למחסור התמידי באנשי צוות – שבעטיו עברו צוותי בתי האבות למשמרות של 12 שעות.

סיור העבודה שקיים יו"ר ועדת הבריאות יחד עם צוות לשכתו, כלל ביקור בבית אבות 'נווה הורים' בירושלים בניהולו של אביטוב זלקין, כאשר בסיור ובדיון שהתקיים מיד לאחריו, עלו מספר סוגיות קריטיות והוצגו בהרחבה החסמים להמשך התפתחות ענף הסיעוד בארץ.

בין היתר הוזכרה תוחלת החיים הגדלה, והצפי להכפלת אוכלוסיית בני 65+, כאשר מנגד מספר המיטות הסיעודיות לא גדל בשנים האחרונות בהתאם.

הנוכחים דנו בצורך הדחוף בבחינה רוחבית של התמודדות המדינה עם קצב הזדקנות האוכלוסיה ובפרט, בצורך בגורם ממשלתי אחד מתכלל, להשלכות על ענפי הרפואה והרווחה כולם. חסמים בפיתוח ענף הגריאטריה ועדכון מכרז האשפוז הסיעודי החדש, כך שיאפשר יכולת למוסדות להעניק איכות חיים, יחד עם תיקצוב תואם.

במהלך הישיבה סקרו נציגי 'קדם' את מצוקת כוח האדם הגדולה בכל הנוגע למטפלים סיעודיים וביקשו כי וועדת הבריאות של הכנסת תפעל לקידום מהלכים שיובילו לגיוס מטפלים סיעודיים, לצד הקצאת עובדים חלופיים נוספים ממדינות שונות, במקום העובדים הפלסטינאיים. זאת בד בבד עם ביטול חסם האגרות שמושתות על העובדים הזרים, המונעות כיום ממוסדות רבים את היכולת להעסיק אותם.

כמו כן, בדיון עלה הצורך בתמיכה בפעילות בתי האבות בעת המלחמה, והצורך במתן שיפוי על הוצאות בגין התמשכות הלחימה. כמו כן, צוין כי באופן כללי יש לטפל במצוקות ולסייע לאוכלוסיית הקשישים בישראל ולספק מענה לנותני השירותים עבורה, הנמצאים בתקופה מאתגרת זו.

נחי כ"ץ, מנכ"ל קדם, המייצג את בתי האבות והדיור המוגן, ציין בדיון כי ״אנו מודים ליו"ר הוועדה על התגייסותו למען זקני ישראל. האתגרים הם רבים ואנו נמשיך לפעול יחד עם כלל המערכות במדינה בכדי לוודא שמבוגרים מקבלים את איכות החיים לה הם ראויים ויוכלו להזדקן בכבוד בישראל״, אמר כ"ץ.

"נפעל שכל הקשישים בישראל יקבלו את המענה הטוב ביותר", סיכם ח״כ משריקי את הדיון. הוא ציין כי נחרד למראה עיניו מול העומס שיצר הפינוי של בתי אבות ודיירים קשישים מיישובי עוטף ישראל הסמוכים לגבולותיה. "פגשתי קשישים שפונו לפני חודשיים מביתם ומבתי אבות בדרום, הם צריכים לקבל את הטיפול הטוב ביותר", הצהיר.

בתום הדיון עדכן יו"ר הוועדה ח"כ הרב יונתן משריקי, כי יבחן לעומקן את כלל הסוגיות שעלו, אל מול גורמי המקצוע הרלוונטיים ויקיים דיון בחלק מהנושאים, בוועדה שבראשותו.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד