כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עונש רוצח הנערים: שלושה מאסרי עולם מצטברים

חוסאם קוואסמה, מי שתכנן ופיקד על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים - נשפט לשלושה מאסרי עולם מצטברים

 חוסאם קוואסמה. צילום: ערוץ 2
חוסאם קוואסמה. צילום: ערוץ 2

שלושה מאסרי עולם מצטברים נגזרו על חוסאם קוואסמה, שתכנן ופיקד על חטיפת שלושת הנערים נפתלי פרנקל (16), גיל-עד שער (16) ואייל יפרח (19) הי"ד.

בית הדין הצבאי בעופר גזר היום (שלישי) שלושה מאסרי עולם על חוסאם קוואסמה, תושב חברון בן 40, מפקד החוליה שחטפה את שלושת הנערים ביוני האחרון.

מעבר למאסר, קוואסמה ישלם פיצוי של 250 אלף ש"ח לכל אחת ממשפחות הנרצחים.

חוסאם הודה בחקירתו, כי רכש עבור החוטפים את הנשק, סייע בקבורת הנערים לאחר שנרצחו ואף עזר לרוצחי הנערים - מרוואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, להסתתר אחרי הרצח הנפשע.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

לכידת מתכנן פיגוע החטיפה. צילום: חטיבת דובר המשטרה

כזכור בתאריך 12 ביוני, חטפו את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, לאחר שעלו עלו על טרמפ באזור אלון שבות. בהמשך המחבלים רצחו אותם והחביאו את גופותיהם. ביום שאחרי כוחות רבים ערכו סריקות נרחבות (מבצע "שובו אחים"). מספר ימים מאוחר יותר נמצאו גופותיהם של הנערים מוסתרות בשטח פתוח באזור חברון. במקביל המשיך המצוד אחר המחבלים ומתכנני הפיגוע הן במישור המודיעיני והן במישור המבצעי, עד לסיומו בכ"ח אלול תשע"ד.

שלושת הנערים הי"דצילום: שלושת הנערים הי"ד
שלושת הנערים הי"ד

רקע:
בי"ג סיון נעצר חוסאם קוואסמה, מי שתכנן את פיגוע החטיפה והרצח. כוח ימ"מ, שב"כ, צה"ל ומג"ב עצרו אותו באישון לילה בבית בו הסתתר בכפר ענאתא. לפני כשלושה חודשים בכ"ח אלול חוסלו שני המחבלים מרואן אל-קוואסמה, בן 30, ועאמר אבו עיישה, בן 32, שביצעו בפועל את החטיפה והרצח. בכך למעשה נסגר החשבון עם כל המעורבים העיקריים בביצוע הפיגוע האכזרי.

בחקירתו של חוסאם עלה כי לאחר רצח הנערים החטופים, הגיע אליו מרואן קוואסמה, ויחד נסעו השניים לחלקת אדמה שאותה רכש חוסאם לפני מספר חודשים, וקברו שם את גופות החטופים. עם גילוי הגופות הוא נמלט מביתו, הסתתר בשכונת שועפת, גילח את זקנו והתכוון להימלט לירדן בדרכון מזוייף, בסיוע בני משפחתו. אולם, עוד בטרם הספיק, נעצר בי"ג סיון.

חוסאם קוואסמה, היה כלוא בעבר בשנים 1995 עד 2002 על רקע פעילות חמאס, ואף על השתייכות לחולייה שביצעה פיגועי מטענים. קוואסמה הוא בן למשפחה שבניה היו מעורבים בביצוע פיגועי טרור קשים מטעם החמאס. כך אחיו, חסין קוואסמה, מרצה כיום עונש מאסר עולם על חלקו בפיגוע מטען ליד בנייני האומה בירושלים במרץ 2011, בו נהרגה תיירת בריטית ורבים אחרים נפצעו.

בכתב האישום שהוגש נגדו מיוחסים לו סעיפים של שותפות לגרימת מוות בכוונה תחילה, חברות בקבוצה שגרמה מוות בכוונה, הכנסת כספי אויב לאזור, ביצוע שירות עבור חמאס, סחר בציוד מלחמתי, שיבוש הליכי משפט ומתן מקלט למבוקשים.
חוסאם קוואסמה מאסר רצח חטיפה נערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד