י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תרחיש אימה מתחת לרגליים

התושבים מדווחים על רעשי חפירות: "מרדימים אותנו, כמו שהרדימו את הדרום"

גד אוחיון, תושב בת חפר, מתאר חשש של תושבי האזור, לצד הדי פיצוצים וקליעים: "כשיעברו את הגדר של בת חפר - כפר סבא, רעננה וכל הקו יעלה באש" | לדבריו, "חלק גדול מהתושבים באזור, בכלל ביישובים שלנו, מדווחים על רעשים של חפירות"

התושבים מדווחים על רעשי חפירות: "מרדימים אותנו, כמו שהרדימו את הדרום"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

על רקע המלחמה הקשה מול חמאס, טוענים תושבי בת חפר שבעמק חפר, כי הם שומעים חפירות מתחת לביתם, זאת לצד קולות פיצוצים שמגיעים אליהם מאזור טול כרם מפרוץ המלחמה בבוקר השבת השחורה

גד אוחיון, תושב בת חפר, סיפר בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM על מורת רוחו בעקבות המתרחש. "המצב ממש לא טוב. אנחנו חיים במעין שגרה של חוסר ביטחון תמידי, היישוב חוטף ירי בכינון ישיר ועקיף כמעט כל יום. אנחנו יכולים להשיג לכם תמונות של קליעים מהחצרות שלנו", טען. 

כל יום יורים עליכם?

"בוא נגיד ככה שיש יום אחד שאנחנו מקבלים דיווח על 4-3 אירועים, ויום אחד שקט, ואז עוד יומיים עם אירועים באותו מספר. אנחנו שומעים יריות, אנחנו מוצאים קליעים בחצרות שלנו, בבתים הפנימיים, לא אלה שהם צמודי הגדר".

לדבריו, "בלילות אנחנו מתעוררים מפיצוצים, המואזין מאוד נהנה להציק לנו בשעות שכולנו מסתובבים ימינה ושמאלה במיטה, ואנחנו מרגישים מאוד מופקרים. אנחנו מרגישים שכל תגובה מהצד שלנו על הפעילויות האלה שהצד השני מנסה לבצע בנו, מטופלות ברמה נקודתית. אנחנו צריכים להבין שמה שהם עשו ב־7 באוקטובר זה מודל למה שהם מתכננים לעשות".

עוד סיפר כי "חלק גדול מהתושבים באזור, בכלל ביישובים שלנו, מדווחים על רעשים של חפירות. בוצע על ידי מי ממערכת הביטחון איזשהו סקר גיאולוגי שהממצאים לא נחשפים בפנינו. אנחנו אזרחים, אז אנחנו לא אמורים לדעת הכול, אבל אם לא מפרסמים משהו, כנראה ש... כנראה ש... בסדר? לא אמרתי כלום".

"מרדימים אותנו, כמו שהרדימו את הדרום"

בהמשך טען: "מרדימים אותנו, כמו שהרדימו את הדרום וכמו שמרדימים את הצפון, אנחנו לא פחות בסיכון. אולי הוא לא יקרה בעוד דקה, אבל אנחנו לא יכולים להיות מופתעים. ברגע שיעברו את הגדר של בת חפר והיישובים שלידינו, כפר סבא, רעננה, חדרה, נתניה וכל הקו הזה יעלה באש, עד הים".

איזו מכה אתה חושב שצריך לתת?

"שלחו פלוגה של טנקים, שימו אותה לידינו, לא לירות כדור על כדור. אנחנו מקבלים הודעות, התושבים ביישובים, 'בוצע ירי הרתעתי מצידנו כתגובה לירי שבוצע לגדר של היישוב הזה או יישוב אחר'. ירי הרתעתי? הברחתם אותם? אתם צריכים להוריד פגז, להרים אותם באוויר ולחתוך אותם למיליון חתיכות. שיפזרו אותם כמו פאזל, מי שיורה לכיוון שלנו שיפזרו אותו כמו פאזל".

"יש לי חייל בצבא כבר ויש לי ילדים שהולכים להיות חיילים, אם אנחנו לא נדאג לאנשים האלה, לילדים האלה, מה הצבא שיהיה לנו אחר כך?" תהה, והוסיף: "שיעמידו קו הגנה אחד שכשאחד ירים M-16, אקדח קפצונים ומכוון קנה לכיוון שלנו, שיפזרו אותו, ממש יפזרו אותו".

חפירות רדיו 103FM חפירת מנהרות חפירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד