ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תסכול מההרס בעזה

בעזה זועמים על החמאס: "גרר אותנו לתוך המערבולת הנוראה הזו"

רבים מתושבי עזה זועמים על החמאס בעקבות מתקפת השבעה באוקטובר שהובילה להרס עצום ברצועה. תושבת עזתית אמר: "אם אראה את איסמעיל הנייה, אני ארביץ לו בנעלי הבית שלי"

בעזה זועמים על החמאס: "גרר אותנו לתוך המערבולת הנוראה הזו"
איסמעיל הניה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

היום ה-76 למלחמת 'חרבות ברזל': בעקבות ההרס הרב ברצועת עזה, העזתים מאשימים את החמאס בכך שעורר את זעמה של ישראל, ובחוסר יכולתו להגן על האוכלוסייה העזתית מפני המלחמה שהביא על התושבים.

איש עסקים בן 56 מעזה אמר כי "אנשים מתים כל דקה. חמאס הוא זה שגרר אותנו לתוך המערבולת הנוראה הזו". מחימר אבוסדה, מדען פוליטי באוניברסיטת אל-אזהר בעזה, אמר: "ביום הראשון, אנשים היו מאושרים. אבל כשישראל התחילה להכות בעזה, להרוס תשתיות ולהרוג אזרחים, דברים התחילו להשתנות".

"יש ביקורת רבה בקרב הפלסטינים על כך שהטבח ב-7 באוקטובר - הרג של אזרחים, נשים וילדים ישראלים - היה טעות אסטרטגית שעוררה את ישראל לתוך המלחמה הנוכחית", הוסיף להסביר.

תושבת עזתית נוספת אמרה: "שחמאס ילך לעזזאל. אם אראה את איסמעיל הנייה, אני ארביץ לו בנעלי הבית שלי". מנגד, בנקאי עזתי הביע ביקורת על ההנהגה אך סייג: "אבל החמושים? אני מאמין בהם כל כך, שהם מקריבים את נשמתם למען פלסטין". 

יחד עם זאת מתח ביקורת: "אם הם התכוננו לפיגוע במשך שנתיים , מדוע הם לא הכינו תוכניות גם עבור שני מיליון הפלסטינים שהם הכניסו למעגל האש מבלי לשאול לדעתם?".

מדען מדינה שעזב לקהיר אמר: "במלחמה, אנשי החמאס נלחמים בחזרה ומגנים על עצמם, אבל ברגע שהמלחמה תסתיים, אתה תשמע עוד ועוד ביקורת נגד חמאס". כך אמרו התושבים בעזה ל'וול סטריט ג'ורנל'.

נציין כי לפני כשבועיים נערך סקר שבדק את עמדת הערבים ביחס להחלטת חמאס לתקוף את ישראל. בקרב ערביי יו"ש 82% חשבו שההחלטה הייתה נכונה, בעוד 12% חשבו שלא. בקרב תושבי עזה: 57% אמרו נכון - ו-37% לא.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד