ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ב'רובע הבכירים'

תיעוד דרמטי: רשת המנהרות האסטרטגית הושמדה

לוחמי יחידת יהל"ם ולוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 השמידו את רשת המנהרות האסטרטגית ב"רובע הבכירים" של חמאס ברצועת עזה | כך זה נראה 

תיעוד דרמטי: רשת המנהרות האסטרטגית הושמדה
השמדת רשת המנהרות בעזה צילום: דובר צה"ל

אחרי שאמש נחשף "רובע הבכירים" של חמאס בעיר עזה, מתחם הכולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס, הושמדו היום תוואי המנהרות. הפיצוץ נעשה בצורה מבוקרת.

כפי שנחשף, כוחות צה"ל השלימו את ההשתלטות על "רובע הבכירים" במרכז העיר עזה. ממרחב זה באזור כיכר פלסטין פעלה והתנהלה ההנהגה השלטונית והצבאית של חמאס.

המתחם כולל רשת מנהרות מסועפת המחברת בין דירות מסתור, לשכות, משרדים ודירות מחייה של בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס. מתחם זה מעל ומתחת לקרקע מהווה מוקד שלטוני בטחוני של הזרוע הצבאית מדינית של החמאס.

לאחר ההשתלטות המבצעית, בוצעו סריקות רבות במרחב אשר חשפו עיר הטרור התת-קרקעית שהינה חלק ממערך המנהרות של החמאס וכוללת תוואי מנהרות אסטרטגי המחובר לתשתיות תת קרקע משמעותיות נוספות ברצועה.


צילום: דו"צ

פירי מנהרות המובילים אל הרשת ממוקמים בבתים ומשרדים של בכירים ומאפשרים ירידה חשאית באמצעות מעליות ומדרגות ייעודיות, באופן שמאפשר בריחה ושהייה בעת הצורך.

תת-הקרקע של החמאס כולל דלתות הדף וחדרי שהייה ומאפשר הימצאות במסתורים לפרק זמן ארוך. בחלק מהמקרים נמצאו מוצרי מזון, מים, תשתיות חשמל המאפשרות שהייה ממושכת. מדובר ברשת ששימשה את בכירי הארגון איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף ובכירים נוספים לניהול השגרה המבצעית של הארגון ולתנועה יום יומית מוגנת ברחבי לב העיר עזה.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה צה"ל מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד