כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זו תמונת הגושים

סקר חדש: נתניהו וגנץ ראש בראש, ליברמן מזנק

סקר מנדטים חדש שפורסם מעלה כי מפלגת המחנה הממלכתי של השר בני גנץ מקבלת 28 מנדטים, כאשר הליכוד עם 27 מנדטים | גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 54

סקר חדש: נתניהו וגנץ ראש בראש, ליברמן מזנק
חב"דניק מצביע בבחירות. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

חודשיים וחצי למלחמה: סקר 'חדשות 14', שפורסם הערב (חמישי) בפעם הראשונה, בדק כיצד תיראה חלוקת המנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום והמפלגות שהתמודדו בכנסת הקודמת יתמודדו גם הפעם.

לפי תוצאות הסקר, שנערך בשיתוף 'מכון דיירקט פולס', המחנה הממלכתי של השר בני גנץ תהיה המפלגה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים, כשמפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו נושפת בעורפה עם לא פחות מ-27 מנדטים.

מפלגת 'יש עתיד', של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, צוללת ומקבלת 14 מנדטים בלבד, ומפלגת ישראל ביתנו של אביגדור מפתיעה ומקבלת לא פחות מ-11 מנדטים. מיד אחריה מגיעה מפלגת ש"ס של אריה דרעי שמקבלת 10 מנדטים ולאחר מכן עוצמה יהודית עם לא פחות מ-8 מנדטים.

יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, רע"מ עולה ל-6, חדש-תע"ל עם 5 מנדטים ומפלגת הציונות הדתית עם 4 מנדטים בלבד. מפלגות מרצ, בל"ד והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

החלוקה לגושים תיראה כך: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 54 מנדטים ואילו גוש המפלגות הערביות עם 10 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ראש בראש מול גנץ בשיווין של 40% לכל אחד ועוד 20% שלא חושבים שמי מהם מתאים לתפקיד. כשנתניהו מול לפיד, התוצאות הן: 41% לנתניהו, 31% ללפיד ו-28% סוברים שאף אחד מהם. 

הסקר גם בדק כיצד תיראה חלוקת המנדטים במצב שבו שלוש מפלגות חדשות יצטרפו למערכת הפוליטית הקיימת – מפלגה בראשות נפתלי בנט, בראשות יוסי כהן ומפלגת שמאל מאוחדת בצירוף ארגוני המחאה.

לפי תוצאות הסקר, במצב כזה המפלגה הגדולה ביותר תהיה הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 22 מנדטים ומיד אחריה המחנה הממלכתי של גנץ עם 17 מנדטים בלבד.

מפלגת שמאל מאוחדת, שכוללת את העבודה, מרצ וארגוני המחאה – תקבל 14 מנדטים. מפלגה בראשות ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט תתחיל עם 10 מנדטים, ש"ס תקבל 9 מנדטים, מפלגה בראשות ראש המוסד לשעבר יוסי כהן תקבל 8 מנדטים ואילו יש עתיד מתרסקת ונשארת עם 7 מנדטים בלבד.

יהדות התורה שומרת על כוחה ומקבלת 7 מנדטים. ישראל ביתנו ועוצמה יהודית כל אחת מהן עם 6 מנדטים, רע"מ וחד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים, הציונית הדתית עם 4 מנדטים ובל"ד לא עוברת את אחוז החסימה.

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו בני גנץ סקר מנדטים דיירקט פולס ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד