י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המלצה: להעמיד את זועבי לדין בכפוף לשימוע

פרקליטות מחוז צפון הודיעה כי זועבי תעמוד לדין בכפוף לשימוע על עבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז הצפון הודיעה היום (ג) לבאי כוחה של ח"כ חנין זועבי, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להעמיד אותה לדין בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.

החלטה זו התקבלה לאחר קבלת המלצת הפרקליטות, ולאחר שהיועץ קיים מספר דיונים בעניין בהשתתפות פרקליט המדינה, וכן בהשתתפות אנשי המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז צפון. העבירה של העלבת עובד ציבור שבה חשודה ח"כ זועבי נעברה כלפי שוטרים ממוצא ערבי - שמילאו את תפקידם וייצגו את המדינה במסגרת דיוני הארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת ובנוכחותם היא אף הסיתה לאלימות נגדם ונגד שוטרים ממוצא ערבי.

ביום 6.7.14 התקיימו בבית משפט השלום בנצרת דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים, וכללו עימותים עם המשטרה. בדיונים אלה ייצגו את המדינה שני חוקרי משטרה ממוצא ערבי, שהינם עובדי ציבור, ושימשו כטועני מעצרים באותו היום.

על פי החשד, באחת ההפסקות בדיונים, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם. לאחר שח"כ זועבי ביררה את זהותם של השוטרים, הרימה את קולה ואמרה שהם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום. בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה ח"כ זועבי שלא צריך ללחוץ להם את היד ולדבר איתם, ולאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד השוטרים, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי, עקב היות השוטרים שוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם, בין היתר, גם נגד חשודים ערבים.

בין היתר, צעקה זועבי את הדברים הבאים: "נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?"

מדבריה של ח"כ זועבי, עולה לכאורה כי היא קראה למעשי אלימות כלפי השוטרים שנכחו במקום, וכן כלפי שוטרים אחרים ממוצא ערבי הפועלים גם נגד חשודים ערבים, ועודדה מעשי אלימות כאלה, כשעל פי תוכן דבריה, צורת אמירתם והנסיבות בהן נאמרו היתה אפשרות ממשית שדברים אלה יביאו לעשיית מעשי אלימות כלפי שוטרים ערבים ובמיוחד נגד השוטרים שנכחו במקום, אליהם הופנו קריאותיה. זאת, בשים לב בין היתר לאמירת הדברים בתקופה של התלהטות יצרים, הפרות סדר ועימותים עם שוטרים, ובמיוחד בהתחשב בכך שהדברים נאמרו בפני בני משפחות עצורים ערבים שהיו נתונים במועד קריאת הדברים לסערת רגשות ותחושות כעס כלפי המשטרה.

בגין המעשים המתוארים לעיל נשקלת העמדתה לדין של ח"כ זועבי בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.

בהנחיית ראש האגף לחקירות ולמודיעין נוהלה החקירה בלהב 433 יאח״ה. התיק לווה על ידי המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה.

בא כח המפלגה, עו"ד חסן ג'בארין מארגון עדאלה, הודיע ליועמ"ש על נכונותנו לקיים שימוע דחוף בנושא, שמטרתו לשכנע את היועמ"ש לחזור בו מכוונתו להעמיד את ח"כ זועבי לדין, שכן אין בסיס משפטי להעמדה לדין במקרה זה.

עו"ד ג'בארין: "הפרקליטות לא נוהגת להעמיד לדין נבחרי ציבור בגין התבטאויות רגעיות וספונטניות שנעשו בלהט הפעילות הציבורית הפוליטית ולכן אם יוגש כתב אישום יהיה על הפרקליטות להסביר בפני בית המשפט מדוע ח"כ זועבי מופלית לרעה, שכן בעשרות מקרים דומים ואף חמורים יותר לא רק שלא הגישה כתבי אישום אלא לא פתחה בחקירה בכלל".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ יריב לוין: "מקומה של חה״כ זועבי היה מזמן צריך להיות מאחורי סורג ובריח. חברת כנסת שהבגידה במדינה וההתייצבות לצד הטרור הם הבסיס לפעילותה, צריכה להיות מורחקת מהחיים הציבוריים. ראוי להעמידה לדין על כל מעשי הבגידה החמורים שביצעה, לשלול את אזרחותה ולהסיר את הכתם שהיא מכתימה את החברה הישראלית כולה".

שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "אני מברך על ההחלטה להעמיד לדין את חנין זועבי, אלא שזועבי לא צריכה לעמוד לדין רק על מקרה ספציפי של העלבת עובד ציבור אלא על כך שהיא חותרת באופן קבוע וגלוי נגד מדינת ישראל. אני מקווה שהפעם בג"צ לא יאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת ויוכיח שמי שפועל נגד מדינת ישראל ותומך באויביה לא יכול להיות חבר בפרלמנט שלה".

חה"כ מירי רגב מברכת את פרקליטות המדינה והיועמ״ש בהחלטתם להעמיד לדין את חה״כ זועבי בגין הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור (בכפוף לשימוע). יש להעביר מסר ברור לחברי הכנסת הערבים והיהודים כאחד שאף אחד אינו מעל החוק. הגיע הזמן להסיר חסינותה של זועבי ולהדיח אותה מהכנסת. כבר בחודש יולי האחרון העברתי מכתב ליועמ״ש לממשלה בדבר הסרת חסינותה של ח״כ זועבי ואף קיימתי מספר דיונים בנושא בועדת הפנים בראשותי בגין דרכי ההסתה המיוחסים בין היתר לזועבי. נבחר ציבור באשר הוא אינו מורם מהעם.

ח"כ דני דנון: "זועבי חצתה מזמן את גבולות הדמוקרטיה וחופש הביטוי. אמשיך לפעול לפסילת מועמדותה בבחירות הקרובות"

"זועבי, כמובילת גל ההסתה נגד צה"ל ומדינת ישראל, צריכה לשבת מאחורי סורג ובריח. על היועץ המשפטי לממשלה לא לתת לה לחמוק מעונש על מעשיה ולמצות עימה את הדין גם בגין דבריה על חוטפי הנערים ומעשיה האחרים. זועבי חצתה מזמן את גבולות הדמוקרטיה וחופש הביטוי. אמשיך לפעול לפסילת מועמדותה בבחירות הקרובות" כך אומר ח"כ דני דנון (הליכוד) בתגובה לכוונה להעמיד לדין את חנין זועבי.

בשבועות האחרונים ח"כ דנון מצרף עותרים נוספים לפסילתה של זועבי מלהתמודד בבחירות לכנסת ה- 20. בימים הקרובים יוחתמו חברי ועדת הבחירות על עתירתו לפסילתה.
[6/1, 18:05] אליהו אליוביץ:

סגן השר אקוניס: "כל מציאות שתרחיק את זועבי - מבורכת. זועבי הינה חיילת נאמנה בשרות אויבי מדינת ישראל ובכל מדינה אחרת הייתה עומדת לדין בגין בגידה והסתה. העובדה כי היא עדיין ח"כ במדינת ישראל, כואבת ומכעיסה. יחד עם זאת, אם החלטת היועמ"ש תרחיק אותה מבית הנבחרים ואולי תקרב אותה גיאוגרפית למורה, מר בשארה, הרי שמדובר בהחלטה נכונה וראויה ובהחלטת מבורכת"

יש עתיד מברכת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לזרז את הליך העלאת שכר המינימום, "מדובר בהליך ערכי וצודק, כי אי אפשר לחיות מ-4,300 שקלים בחודש. ההסכם ההיסטורי להעלאת שכר המינימום הושג במשרד האוצר אחרי דיונים מעמיקים בהובלתו של שר האוצר דאז לפיד. ואנחנו שמחים לראות היום כי היועץ המשפטי לממשלה מאפשר להוציא את ההסכם הזה לפעול ללא עיכובים מיותרים".
חנין זועבי העמדה לדין הסתה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד