ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
חסר תוחלת ואינטרס

הבקשה של ראש הממשלה נתניהו מהמנהיגים שסורבה

ראש הממשלה פנה לנשיא ארה"ב, לראש ממשלת בריטניה ולנשיא צרפת בבקשה שאלה ילחצו על מצרים לקבל פליטים מעזה, אך כולם דחו את הבקשה על הסף, מכיוון שלטענתם למצרים אין שום אינטרס לקחת חלק בעקירה המונית של הפלסטינים

הבקשה של ראש הממשלה נתניהו מהמנהיגים שסורבה
ראש הממשלה נתניהו צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בימים הראשונים שאחרי מתקפת 7 באוקטובר למנהיגים מערביים - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נשיא צרפת עמנואל מקרון - בבקשה שילחצו על ממשלת מצרים והעומד בראשה הנשיא א-סיסי, כדי שאלה יסכימו לקבל לסיני פלסטינים עקורים מרצועת עזה. כך דווח ב'וושינגטון פוסט'. 

כל המנהיגים הנזכרים - דחו בקשה זו על הסף, וטענו שרעיון זה חסר תוחלת, כיוון שלמצרים אין שום אינטרס לקחת חלק בעקירה המונית של פלסטינים. אך גורמים ישראלים בכל זאת ראו חשיבות בבקשה, במה שהוושינגטון פוסט רואה בו דוגמה להבדלי הגישות בין נתניהו לביידן לגבי סוגיות מרכזיות הקשורות למלחמה, ול"יום שאחרי".

ממשל ביידן לא מרפה וממשיך ללחוץ שהרשות הפלסטינית תיקח אחריות על רצועת עזה לאחר המלחמה, בעוד ראש הממשלה נתניהו מתנגד לכך בתוקף שוב ושוב, כולל בהצהרות פומביות שהוא מוציא תכופות ובו המסר "לא אתן להפוך את חמאסטן לפת"חסטאן".

 

בנימין נתניהו פלסטינים עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד