כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל המלחמה

סקר 'מעריב': נתניהו מתאושש; האופוזיציה עדיין חזקה

ראש הממשלה רשם במהלך השבוע האחרון התחזקות בקרב מצביעי הליכוד, ומצמצם במעט את הפער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. ואיזו מפלגות עדיין לא עוברות את אחוז החסימה? | סקר 'מעריב'

סקר 'מעריב': נתניהו מתאושש; האופוזיציה עדיין חזקה
ראש הממשלה נתניהו באמ"ן צילום: חיים צח / לע״מ

ברקע המשך הלחימה ברצועת עזה והקיפאון בסוגיית החטופים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתאושש בתוך ה"בייס שלו", ורושם השבוע התחזקות בקרב מצביעי הליכוד.

נתניהו מצמצם במעט את הפער בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מול יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, וגוש הקואליציה מתחזק בשני מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב" שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All.

המחנה הממלכתי, יש עתיד ומרצ נחלשו במנדט כל אחת, ולעומתן הליכוד, ש"ס וישראל ביתנו עלו במנדט כל אחת. בסך הכל, מתחזקות מפלגות הקואליציה בשני מנדטים – לכדי 45, ואילו האופוזיציה יורדת ל־70 מנדטים.

בתשובה לשאלה אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע – התשובות היו: המחנה הממלכתי 38 מנדטים (39 בסקר הקודם), הליכוד 18 (17), יש עתיד 13 (14), ישראל ביתנו 10 (9), ש"ס 9 (8), יהדות התורה 7 (7), עוצמה יהודית 7 (7), חד"ש־תע"ל 5 (5), רע"ם 5 (5), מרצ 4 (5), מפלגה דתית לאומית - הציונות הדתית 4 (4).

בל"ד (1.5%) ומפלגת העבודה (1.2%) ממשיכות להיות רחוקות מאחוז החסימה. מהסקר עולה עוד כי גנץ עדיין מוביל על בנימין נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה, עם 46% לעומת 31%, אבל מדובר בירידה של 5% לגנץ לעומת 51% בסקר הקודם, לעומת עלייה של 3% לנתניהו.

בתשובה לשאלה נוספת: מי מהשניים, בנימין נתניהו או בני גנץ, מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל – התשובות היו: גנץ 46%, נתניהו 34%.

מהפילוח עולה כי בקרב מצביעי הליכוד – נתניהו זוכה לתמיכה חדה של 70%, לעומת 18% בלבד לגנץ ו־12% נוספים שהשיבו – לא יודע. לעומת זאת, בקרב מצביעי המחנה הממלכתי גנץ זוכה ברוב גורף של 90%, לעומת 5% בלבד לנתניהו ו־5% נוספים שאינם יודעים.

בקרב מצביעי יש עתיד, גנץ זוכה ל־90% ו־10% נוספים השיבו שאינם יודעים. עוד עולה מסקר "מעריב" כי רוב גדול של הציבור (73%) חושבים שהפסקת אש צריכה להתחיל רק לאחר החתימה על הסכם להשבת חטופים. 11% בלבד אומרים שיש להפסיק גם בשלב המו"מ.

מפילוח התשובות עולה כי קיימת אחדות ותמימות דעים נדירה בנושא זה בין תומכי האופוזיציה לתומכי הקואליציה. בתשובה לשאלה "האם נכון להפסיק את הלחימה בזמן המו"מ על הסכם או שאת הלחימה יש להפסיק רק לאחר החתימה על ההסכם?" התשובות היו: להפסיק בזמן המו"מ 11%, להפסיק רק לאחר חתימה על הסכם 73%, לא יודע 16%. רק 6% ממצביעי הקואליציה והאופוזיציה השיבו שיש להפסיק את הלחימה בזמן המו"מ.

79% מתומכי הקואליציה ו־78% מתומכי האופוזיציה השיבו שיש להפסיק את הלחימה רק לאחר החתימה על הסכם. 15% ממצביעי הקואליציה ו־16% ממצביעי האופוזיציה השיבו – לא יודע. בתשובה לשאלה נוספת - "האם אתה תומך או מתנגד לעסקה נוספת של החזרת חטופים תמורת הפסקת אש?" – התשובות היו: תומך – 67%, מתנגד - 22%, לא יודע – 11%.

מקרב מצביעי הקואליציה: 51% תמכו בעסקה נוספת של החזרת חטופים תמורת הפסקת אש, לעומת 35% שהתנגדו. 14% נוספים השיבו – לא יודע. מקרב מצביעי האופוזיציה: 84% תומכים בעסקה נוספת של החזרת חטופים תמורת הפסקת אש, לעומת 11% שמתנגדים ו־5% שאינם יודעים.

בסקר, שנערך ב־20־21 בדצמבר, השתתפו 502 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המירבית בסקר עומדת על 4.3%

 

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד