ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
היום ה-77 למלחמה

עוד שני לוחמים נפלו בעזה | חיסול ממוקד ברפיח, 3 מחבלים נהרגו

צהל מודיע הבוקר על על עוד שני לוחמים שנפלו אמש במהלך הקרבות בצפון ובדרום הרצועה. כמו"כ, שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה | צה"ל הודיע כי חטיבה 401 השיגה שליטה מבצעית על שכונת היקרה רימאל העזתית | דיווח: ביידן סירב ללחוץ על מצרים לקלוט פליטים מעזה. עדכונים

עוד שני לוחמים נפלו בעזה | חיסול ממוקד ברפיח, 3 מחבלים נהרגו
הכוחות בשכונת רימאל צילום: דובר צה"ל

הבוקר (שישי) הותר לפרסום על שני לוחמים נוספים שנפלו אמש. סגן שי איילי, בן 21 מאשקלון, צוער בבה"ד 1 ולוחם ביחידת 669, נהרג בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה גם למשפחתו של רס"ל (במיל') טל שועה, בן 31 מבאר שבע, לוחם הנדסה, שנהרג בקרב בדרום הרצועה. בנוסף, צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו באורח קשה ביממה האחרונה. חייל מילואים בחטיבת 179 וחייל גולני נפצעו קשה בקרבות בדרום הרצועה, וחייל גבעתי נפצע קשה בצפונה.

שי איילי (מימין) וטל שועה

בד בבד, צה"ל הודיע כי חטיבה 401 השיגה שליטה מבצעית על שכונת היקרה רימאל בעיר עזה. על פי ההודעה, במהלך הלחימה באזור חשף צוות הקרב החטיבתי, יחד עם לוחמי שלדג ושייטת 13, מנהרות ששימשו את בכירי הארגון, בהם איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר ומוחמד דף.

עדכונים שוטפים:

14:40 - ממלכדים את הרחוב לפני הגעת הכוחות: תיעוד שנחשף על גופת המחבל. צפו>>

14:28 - אזעקה במנרה

13:28 - קיבוץ ניר עוז מודיע באבל כבד על הרצחו של גדי חגי: גדי היה בן 73. חבר קיבוץ ניר עוז. אב ל-4, סבא ל-7. אדם חד, נגן כלי נשיפה מחונן מגיל 3, מחובר לאדמה, שף וחסיד של תזונה טבעונית בריאה וספורט. הוא נחטף לעזה יחד עם אשתו ג׳ודי ווינשטיין, בת 70, עדיין מוחזקת פצועה בשבי. גופתו של גדי עדיין מוחזקת בשבי בעזה.

12:47 - דיווח בעזה על מספר מחוסלים בתקיפת רכב באזור רפיח

החיסול ברפיח

11:25 - לוחמי מג"ב שפעלו הבוקר בברטעה שבחטיבה המרחבית מנשה עצרו רכב חשוד, הנהג החל בניסיון לתקוף את הלוחמים והחלה התקהלות במקום. חשוד אחר שהגיע למקום הוריד את בלם היד של הרכב ושלח אותו לכיוון הלוחמים ופצע לוחמת באורח קל. לוחמי מג"ב השיבו בירי לעבר מחבל שנפצע ברגלו.

11:20 - תחקיר ב'ניו יורק טיימס': ישראל השתמשה במהלך המלחמה ברצועת עזה בפצצות כבדות והרסניות, במשקל כטונה, גם באזורים בדרום הרצועה שאותם היא הגדירה כבטוחים למעבר אוכלוסייה אזרחית מהצפון.

11:00 - צוות הקרב של חטיבה 5 פשט על מתחם הקסבה בבית חאנון בשבוע שעבר. לוחמי צוות הקרב יחד עם סיוע אש אווירי, תצפיות וכוחות הנדסה - טיהרו את מרחב הקסבה, חיסלו מחבלים, תקפו עשרות מטרות ותשתיות טרור באמצעות הפעלת אש.

10:55 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון לפני זמן קצר. בין המטרות שנתקפו אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון לצד תשתיות טרור.

10:00 - חשד לפיגוע דריסה בצפון השומרון: שוטרת מג"ב נפצעה קל.

09:04 - שוב אזעקות בגליל המערבי.

09:00 - האזעקות בגליל המערבי: 24 שיגורים זוהו משטח לבנון - כולם נפלו בשטח פתוח.

08:30 - אזעקות בגליל המערבי.

07:50 - נשיא קפריסין: ממשלתנו ממתינה לאור ירוק מישראל לשלוח חבילה מוכנה של סיוע הומניטרי נחוץ לעזה.

07:48 - סוכנות הידיעות AP: קנדה הכריזה על מתן אשרות זמניות לתושבי עזה שלהם קרובי משפחה קנדיים.

07:45 - העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, מדווח כי "ההנהגה הפוליטית של חמאס מסרה לקטארים שהם אינם מורשים לדון בדבר מלבד הפסקת המלחמה".

07:40 - ארה"ב עשויה לתמוך בהצעה של מועצת הביטחון בנוגע להכנסת סיוע לרצועת עזה. בתום מו"מ בין ארה"ב לאיחוד האמירויות הוחלט על נוסח מוסכם לאחר שהושמט ממנו סעיף שקורא ל"הפסקת האיבה" בעזה, סעיף נוסף שקורא להקמת מנגנון שיבדוק את הסחורה לעזה בלי פיקוח ישראלי, והוכנס בנוסח ההצעה סעיף הקורא לשחרור חטופים. ההצבעה צפויה היום אחר הצהריים.

07:30 - דיווח: הנשיא ביידן סירב לבקשת נתניהו ללחוץ על נשיא מצרים לקלוט פלסטינים מעזה. הבקשה הועברה בימים שלאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. ביידן אמר לנתניהו: "אין מה לדון ברעיון הזה, מאחר והמצרים הבהירו כי הם לא מעוניינים בקליטת פליטים פלסטיניים".

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד