י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החולדות אשמות

חשש ממגפה בעיר התורה: "תינוק הגיע לטיפול נמרץ"

במשרד הבריאות הצטברו עדויות על שישה מקרים של טיפוס בעיר בני ברק והחשד הראשוני נופל על החולדות שסתובבות בכל פינה בעיר | פרופ' גליה רהב: "נתוני משרד הבריאות להערכתי הם נתוני חסר"

חשש ממגפה בעיר התורה: "תינוק הגיע לטיפול נמרץ"
אילוסטרציה צילום: freepik

ברקע מגפת החולדות הקשה שפוקדת את העיר בני ברק, במשרד הבריאות הצטברו דיווחים על שישה מקרי התפרצות של מחלת הטיפוס בקרב תושבי העיר. זאת בזמן שבשנה שעברה בתקופה המקבילה נרשם רק מקרה אחד בלבד. החשד הוא שהחולדות שמסתובבות בעיר הן האחראיות המיידיות לוירוס שגורם לחום גבוה, פריחה וכאבי ראש.  

פרופ' גליה רהב, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות אומרת "אני רואה ושומעת מהאוכלוסייה בבני ברק על מגיפה של חולדות שצצות בכל מיני מקומות. לא מזמן תינוק הגיע לטיפול נמרץ בבית החולים לאחר שננשך בטיפול נמרץ ותושב נוסף שטיפלתי בו במצב קשה במיוחד. נתוני משרד הבריאות להערכתי הם נתוני חסר. ראיתי מקרים פחות דרסטיים שלא הגיעו לבדיקת מעבדה אך אני בטוחה שמבחינה קלינית היו עוד מקרים.

הופעת החולדות מצביעה על היגיינה ירידה. מתי אנחנו רואים טיפוס? במלחמות, כשהביוב לא לגמרי בסדר וכשההיגיינה ירודה. מדובר על מחלה שמאפיינת יותר את העולם השלישי, וקשורה לתנאים היגיינים גרועים.

מה שמאפיין את הטיפוס זה בעיקר חום גבוה, פריחה על העור וכאבי ראש. היא יכולה לחולל פגיעה רב מערכתית בריאות ובכליות. זו בהחלט מחלה שצריכים להכיר כי עלולים גם למות ממנה. תנאי היגיינה לא טובים כמו שתייה של מים מזוהמים או מחיה בסביבה מזוהמת. חובה לחולל מהלך תברואתי בבני ברק. צריך לטפל בחולדות ובכלל בתשתיות של העיר".

ממשרד הבריאות נמסר ל-Ynet: "הטיפול במכרסמים הוא באחריות הרשות המקומית".

"הדיווח שהתקבל מהרופאה המחוזית הוא סביב חודש ספטמבר מאז לא התקבל כל דיווח נוסף, עדות ברורה לאפקטיביות הפעילות העירונית. ואכן, מאז נעשית פעילות ביתר שאת באופן צמוד ומבוקר על ידי המשרד להגנת הסביבה. פעילות מאסיבית של הדברה ואיטום מחילות קינון, טיפול במפגעי אשפה באופן מוגבר, הוספת ימי פינוי אשפה בכל רחבי העיר"' כך עיריית בני ברק מסרה בתגובה ל-Ynet.

עוד אומרים בעירייה כי "לפי נתוני המשרד להגנת הסביבה מפגע החולדות בעיר כבר ירד בעשרות אחוזים והפעילות המבורכת תוסיף ותביא למיגור משמעותי עוד יותר. בכל רחבי העיר ניתן לראות בשינוי מהותי וניכר לעין כאשר המאמץ העירוני מחולל שינוי ויימשך ביתר שאת.

אנו מצרים על חוסר התיאום הבסיסי בין משרד הבריאות למשרד להגנת הסביבה המלווה את התוכנית. אנו מצפים לסיוע גם של רשויות הבריאות בשותפות במאמץ המקצועי הנעשה יחד עם המשרד להגנת הסביבה, כמו למשל באכיפת הנחיות ההדברה המוטלות בחוק על כל עסקי המזון, שהם באחריות המשרד באופן ברור".

 

בני ברק תושב בני ברק עכברים מחלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד