כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מגודלי תומכי המוסדות

אבל בחצר באבוב: הנגיד רבי לייבל רובין ז"ל

אבל בחצר חסידות באבוב עם היוודע דבר פטירתו של הנגיד הרבני מחזיק תורה רבי לייבל רובין ז"ל מחשובי החסידים ומגדולי תומכי המוסדות שהלך לעולמו בגיל 73 לאחר שחלה במחלה ל"ע. הלוויתו תתקיים הבוקר מבית המדרש הגדול של באבוב בבורו פארק

אבל בחצר באבוב: הנגיד רבי לייבל רובין ז"ל
הרה"ח רבי לייבל רובין ז"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה על פטירתו של הרה"ח הנגיד רבי אריה (לייבל) רובין ז"ל מחשובי חסידי באבוב בבורו פארק ומגדולי תומכי המוסדות שהלך לעולמו בגיל 73 לאחר שחלה במחלה ל"ע. 

הרה"ח רבי לייבל ז"ל נולד לאביו הרב יונה רובין ז"ל, רבי לייבל התקשר לחסידות באבוב ודבק באדמו"רי בית באבוב האדמו"ר בעל ה'דברי שלמה' מבאבוב וכן לאדמו"ר מבאבוב שליט"א. 

היה מגדולי תומכי חסידות באבוב ולא רק, הוזיל מהונו למען לומדי התורה והקמת תלמודי תורה וישיבות.  לצד היותו איש עסקים גדול ולמרות עסקיו המסועפים קבע עיתים לתורה והקדיש את כל שעות הבוקר ללימוד, כך גם את היכל התורה בבית המדרש באבוב הגדול בבורו פארק מקום שבו רק לומדים במשך כל היום תרם לזכרו של אביו ר' יונה ז"ל. 

היה מכניס אורחים גדול וביתו בשכונת בורו פארק היה פתוח לרווחה, חסידים שהיו מגיעים לאדמו"ר מארץ ישראל היו מתאכסנים בביתו והוא נהג בהם בטוב עין והיה מתנהג בפשטות מיוחדת ודאג לכל צרכיהם. 

רק בשנה שעברה בחודש כסלו הגיע לביקור בארץ ביחד עם האדמו"ר מבאבוב לרגל חנוכת הבית לבניין רובין - ישיבת באבוב בבני ברק, כמו כן הקים ר' לייבל ותרם את בניין תלמוד תורה באבוב בירושלים ובניין תלמוד תורה באבוב החדש שיוקם בבורו פארק. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

הלוויתו תתקיים הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת ויגש) בשעה 9:45 (שעון ניו יורק) מבית המדרש הגדול דחסידי באבוב בשכונת בורו פארק בברוקלין. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרה"ח רבי לייבל רובין ז"ל מקבל בקבוק יין מהרבי מבאבוב בביקור בארץ. צילום: שוקי לרר

באבוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד