ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024

כתב אישום נגד רוצחי הנהג בצומת אלון

כתב אישום באשמת רצח, הוגש נגד משתתפי גניבת הרכב שבמהלכו נרצח אבי בן ציון בצומת אלון

אברהם בן ציון. צילום: באדיבות המשפחה
אברהם בן ציון. צילום: באדיבות המשפחה

כתב אישום באשמת רצח, הוגש היום כנגד רוצחי אבי בן ציון שנרצח בחודש שעבר בצומת אלון.

אלמנתו ניבה בן ציון "כעת ברור לכולם כי נסיבות הרצח הינם לאומניות – אנו קוראים לרשויות לעשות את הברור מאליו ולהכיר ברצח כלאומני"

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (ג') לבית המשפט הצבאי בסאלם נגד רוצחי אברהם בן ציון הי"ד - שנרצח בצומת אלון בתחילת חודש דצמבר האחרון.

כתב האישום מייחס לאמיר ג'ואד חאמד בני ג'אבר, נדבר אשרף, בסאם עבד אלחמיד, אבו כתאב ומוחמד באסם טאהר בני גאמע שלושתם צעירים תושבי הכפר עקרבא, גרימת מוות בכוונה, שוד תוך כדי שימוש בכח, הפקרה לאחר פגיעה שיבוש הליכי משפט, וכן מסחר ברכב ובחלקים גנובים.

השלושה יצאו ביום 1/12/14 במטרה לשדוד רכב ישראלי בכביש בו נוסעים יהודים, על ידי כך שיתנו מכה בחלקו האחורי של הרכב, בתקווה שבעקבות התאונה בעל הרכב ייצא מן הרכב ואז שניים מן הנאשמים יכנסו לרכבו במטרה לשדוד את הרכב.

מיד לאחר יציאתם מהכפר זיהו השלושה את בן ציון, הם נסעו בעקבותיו עד לצומת אלון, שם בהתאם לתכנון התנגשו קלות ברכבו. בן ציון יצא מרכבו, ניגש לרכבם לחץ את ידו של אחד מהם ושוחח עמו. באותה העת יצא אחד מהנאשמים מהרכב כשבידו תרסיס גז מדמיע והתיז את התרסיס לעבר עיניו. מיד לאחר מכן, נכנס אחד מהנאשמים לרכבו של המנוח נסע מספר מטרים וביצע פניית פרסה. במקביל ביצעו הנאשמים האחרים פניית פרסה באמצעות רכבם, במהלך ביצוע פניית הפרסה פגעו הנאשמים במנוח הפילוהו לארץ ועלו על גופו, נסעו לאחור ונמלטו מהמקום.

הפיגוע בצומת אלון. צילום: חטיבת דובר המשטרהצילום: הפיגוע בצומת אלון. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הפיגוע בצומת אלון. צילום: חטיבת דובר המשטרה

כתב האישום ממשיך ומגולל כיצד השלושה החביאו את רכבם במטע זיתים, כיצד ניתקו את מכשירי האיתורן וכן כיצד סחרו בחלקי הרכב.

משפחתו של אבי בן ציון הכריזה לפני כשבועיים כי היא פותחת במאבק להכיר ברצח של אבי כרצח על רקע לאומני. נציין כי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הצטרפו לפני מספר ימים למאבק המשפחה ואף שיגרו מכתב דחוף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ובו דרישה להכרה ברצח כלאומני.

אלמנתו של אבי, ניבה בן ציון מסרה היום לאחר הגשת כתב האישום כי "בשבועות האחרונים אנו זועקים את זעקתו של אבי. היום קיבלנו חיזוק כי אבי נשדד כי הוא ישראלי ויהודי ונרצח כי הוא ישראלי ויהודי. בכתב האישום רואים כי המחבלים לא חיפשו כל רכב, אלא דווקא רכב ישראלי במקום בו נוסעים יהודים, כעת ברור לכולם כי נסיבות הרצח הינם לאומניות – אנו קוראים לרשויות לעשות את הברור מאליו ולהכיר ברצח כרצח ממניע לאומני. אנו מודים למשטרה, לפרקליטות ולגורמי הביטחון על תפיסתם המהירה של הרוצחים ועל הגשת כתב האישום.

"הפרקליטות הצבאית קבעה באופן חד וברור כי נסיבות הרצחו של המנוח הינן נסיבות לאומניות" מסר עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת בן ציון בהלכים השונים.

"לטענתנו קביעה זו עומדת בדרישת המחוקק להגדרת האירוע כאירוע לאומני. כמו כן, כתב האישום החמור שהוגש היום הכולל עבירה בהרף העליון ביותר של העבירות יש בו ביטוי וחיזוק ברור לטענות המשפחה עד עתה. ככל בעבירות שעונשם מעל עשר שנות מאסר לא מופיע מניע לאומני. הנסיבות הלאומניות בכתב האישום יש בהם אמירה ברורה המגדירה את האירוע כלאומני ועל כך אנו מברכים כמו גם על ההחלטה לכתב האישום החמור ביותר כפי שהוגש. זה המקום להוסיף כי אנו מצפים מהרשויות להתנהג בהתאם לאמור בכתב האישום".
שוד פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד