כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מנותקים מהמציאות

השגריר הישראלי האשים את האו"ם : "מחדלים שהביאו טרור"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן הודה לארה"ב על התמיכה והעביר ביקורת על מועצת הביטחון והאו"ם על שתיקתם אל מול זוועות ה7/10: "מחדלי האו"ם אפשרו לחמאס לחפור מנהרות טרור"

השגריר הישראלי האשים את האו"ם : "מחדלים שהביאו טרור"
פיצוץ רשת מנהרות בצפון הרצועה צילום: דובר צה"ל

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן הודה לארה"ב ולנשיא ביידן על עמידתם האיתנה לצד ישראל, והעביר ביקורת חריפה על מועצת הביטחון והאו"ם על שתיקתם אל מול זוועות ה7/10.

לאחר החלטת מועצת הביטחון ביום שישי אמר השגריר ארדן: "אני מודה לארה״ב ולנשיא ביידן על העמידה האיתנה לצד ישראל לאורך המו"מ על ההחלטה והשמירה על הקווים האדומים שהוגדרו. ההחלטה שומרת על הסמכות הבטחונית של ישראל לפקח ולבדוק את הסיוע הנכנס לעזה".

עוד אמר: "מנגד, אסור להתעלם מכך שמועצת הבטחון כגוף לא גינתה עד היום את טבח ה-7.10. זוהי חרפה שחושפת את חוסר הרלבנטיות של האו"ם בקשר למלחמה בעזה. התמקדות האו"ם רק במנגנוני הסיוע לעזה, היא מיותרת ומנותקת מהמציאות - ישראל ממילא מאפשרת הכנסת סיוע בכל היקף נדרש. האו"ם צריך היה להתמקד במשבר ההומניטארי של החטופים. מחדלי האו"ם ב-17 השנים האחרונות אפשרו לחמאס לחפור מנהרות טרור ולייצר טילים ורקטות. ברור שאי אפשר לסמוך על האו"ם לפקח על הסיוע הנכנס".

סגן שגריר ישראל לאו"ם יונתן מילר נאם בפני מועצת הביטחון לאחר אימוץ ההחלטה בנושא הסיוע ההומניטארי לעזה: "לפני כשבועיים ארגון ג'ייש אל-אהדי ביצע פיגוע טרור באיראן שהביא למותם של 11 קציני משטרה במדינה. זה לקח למועצת הביטחון יממה אחת לפרסם הודעת גינוי למעשה הטרור הזה ולהביע השתתפות בצער משפחות הקרבנות. כך ראוי לנהוג; הטרור צריך להיות מגונה בכל מקום בעולם, אפילו במדינה שהיא יצואנית הטרור הגדולה ביותר על הגלובוס כמו איראן. אולם הנה אנחנו ביום ה-77 מאז הטבח המתועב שביצע ארגון הטרור חמאס ב-1300 ישראלים, במהלכו לקח כ-250 חטופים לעזה, ועדיין המועצה הזו לא מסוגלת לפרסם גינוי אחד למעשה הטרור הברברי הזה".

מילר המשיך: "זכותה של ישראל להגן על עצמה היא גם חובתה. זו הסיבה שמטרתנו להשמיד את יכולות החמאס עומדת בעינה כמו גם עמידתו על הצורך בבידוק בטחוני של ישראל לכל משאית סיוע שנכנסת לעזה. אם מועצת הביטחון חפצה בסיום הלחימה עליה להעלות לראש סדר יומה את סוגיית השבת החטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס ולתמוך במאמצי ישראל להכריע את החמאס. כפי שמועצה זו פועלת להכנסת סיוע הומניטארי, כך עליה לפעול למניעת הברחות נשק למרצחי החמאס ברצועת עזה. חמאס הוא ארגון טרור רצחני המהווה איום ישיר על חיי ישראלים ועזתים כמו על היציבות של האיזור כולו. כדי שיושג ביטחון על האו״ם למקד מאמציו בהשמדת איום החמאס; השבת החטופים ולמנוע הגעת הסיוע לידי מרצחי החמאס".

איראן האו"ם מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד