ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
ארה"ב ורוסיה נמנעו

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד קריאה להגדלת הסיוע לעזה

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד הצעת איחוד האמירויות להגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, זאת כאשר 13 מדינות הצביעו בעד, וארה"ב ורוסיה נמנעו בהצבעה

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה בעד קריאה להגדלת הסיוע לעזה
מיצג מול בניין האו"ם צילום: דוב בער הכטמן

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה אמש בעד הגדלת הסיוע ההומניטרי שייכנס לרצועת עזה - יוזמה שהעלתה איחוד האמירויות. נוסח ההחלטה אושר ברוב של 13 מדינות שהצביעו בעד - כאשר ארה"ב ורוסיה נמנעו.

יחד עם זאת, ארה"ב הטילה וטו על ניסיונה של רוסיה לקדם הצעה להפסקת אש בעזה. שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן הודה לארה"ב ולנשיא ביידן על "עמידתם האיתנה לצד ישראל", והעביר ביקורת חריפה על מועצת הביטחון והאו"ם.

לאחר החלטת מועצת הביטחון היום אמר ארדן: "אני מודה לארה"ב ולנשיא ביידן על העמידה האיתנה לצד ישראל לאורך המו"מ על ההחלטה והשמירה על הקווים האדומים שהוגדרו. ההחלטה שומרת על הסמכות הבטחונית של ישראל לפקח ולבדוק את הסיוע הנכנס לעזה. מנגד, אסור להתעלם מכך שמועצת הבטחון כגוף לא גינתה עד היום את טבח ה-7.10. זוהי חרפה שחושפת את חוסר הרלבנטיות של האו״ם בקשר למלחמה בעזה".

"התמקדות האו״ם רק במנגנוני הסיוע לעזה, היא מיותרת ומנותקת מהמציאות- ישראל ממילא מאפשרת הכנסת סיוע בכל היקף נדרש. האו״ם צריך היה להתמקד במשבר ההומניטארי של החטופים", הוסיף.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש הגיב להחלטה: "אני מקווה שההחלטה של מועצת הביטחון אכן תסייע לאזרחים בעזה, אך הפסקת אש הומניטרית היא היחידה. עד כמה שזה עשוי להיראות קשה היום, פתרון שתי המדינות בהתאם להחלטות האו"ם, החוק הבין-לאומי וההסכמים הקודמים - הוא הדרך היחידה לשלום בר-קיימא".

שר החוץ כהן הגיב: "ישראל תמשיך במלחמה עד לשחרור כל החטופים וחיסול החמאס ברצועת עזה. ‏ישראל תמשיך לפעול לפי החוק הבינלאומי אך תבדוק מטעמי בטחון את כל הסיוע ההומניטרי לעזה. ‏החלטת מועצת הביטחון צודקת בקריאתה לוודא שהאו"ם נדרש להתייעל בהעברת הסיוע ההומניטרי ולוודא שהוא מגיע ליעדו ולא לחמאס".

האו"ם חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד