י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
78 ימים בשבי

בת 12 נאמה בהפגנה: "נלחמת למען חטופים בשבי ארגון טרור נאצי במקום לחגוג בת מצווה"

עשרות אלפי אזרחים מכל רחבי המדינה הגיעו לעצרת תמיכה בחטופים ובני משפחותיהם תחת המסר: "לחטופים יותר קר". שרון קוניו שחזרה עם בנותיה בנות ה-3 משבי החמאס: "בלתי אפשרי לתאר את הרגשת חוסר האונים והבעתה של אמא שמביטה הישר לקנה של רובה בעוד היא מחזיקה ילדה ותוהה להיכן לקחו את השניה"

בת 12 נאמה בהפגנה: "נלחמת למען חטופים בשבי ארגון טרור נאצי במקום לחגוג בת מצווה"
עצרת תמיכה בחטופים צילום: ברק דור

עשרות אלפם התכנסו הערב בתל אביב, לעצרת תמיכה בחטופים ובני משפחותיהם. שרון קוניו, שחזרה מהשבי שיתפה את הקהל בעצרת: "בלתי אפשרי לתאר את הרגשת חוסר האונים והבעתה של אמא שמביטה הישר לקנה של רובה בעוד היא מחזיקה ילדה ותוהה היכן בתה השניה. בלתי אפשרי לתאר את הרגע בו בתי אמה נחטפה מידיים מחבקות ודואגות תוך איומי רובה, ואת הרגעים בהם בכינו על מותה והרגע בו הוחזרה אלינו אחרי עשרה ימים ארוכים כנצח. דוד, בעלי כבר 78 ימים בשבי. לא 52 יום, אלא 78 כשכל שעה היא נצח כל יום הוא אינסוף".

אורין גנץ, אמא של עדן זכריה ז"ל, גם היא נאמה: "קר לכם? בשבי יותר קר. ב-7 באוקטובר עדן שלנו נחטפה לשבי חמאס ומשם היא חזרה הביתה למקום שאי אפשר לפגוע בה וגם לא רוצים לפגוע בה. למקום שאין בו שנאה, קנאה, פנאטיות, תחרות עקובה מדם, מי חזק יותר. בדרך לפסטיבל חופש ואהבה - הם עמדו מולך עדן, צמאי דם ושנאה. כל מטרתם הייתה להרוס לנו את הנשמה ואז בלי שום חמלה ירו בך צרור כדורים, בך שגידלתי אותך 27 שנים. בשבילי ובשביל עדן זה מאוחר מידי אבל יש חטופים שעדיין בחיים והם צריכים לחזור הביתה. אני רוצה להגיד תודה לחיילים שלנו הטהורים והקדושים שעושים הכל כדי להחזיר אותם הביתה והחזירו לי את הבת שלי. אני פונה לקבינט המלחמה תעשו הכל כדי להחזיר אותם הביתה עכשיו. אנחנו עם חזק, אנחנו עם שקם משואה אני מבקשת מהקבינט למצוא פתרון להחזיר את החטופים מיד. כולנו סומכים עליכם שתעשו את זה".

רייצ'ל גולדברג-פולין, אמו של הירש שנחטף גם הוא לעזה, אמרה בעצרת: "בני נחטף מפסטיבל הנובה וידו נקטעה. אני אמא שרוצה שבנה יחיה, אני רוצה שמהבן שלי יהיו לי נכדים ושהם יהיו בטוחים פה. מהגברים שמקבלים את ההחלטות אנחנו שומעים הרבה מילים, אבל אין לחטופים זמן לדיבורים. אני חושבת לעצמי: מה אם אחד מהחטופים היה האבא, אמא, אחות, אח, בת, בן או רעיה או בעל של אחד מהגברים באחד מהחדרים האלה שבהם מתקבלות החלטות. האם היו מתמודדים עם זה אחרת. כשהירש נישק אותי לשלום בשישה באוקטובר בשעה 23:00 בלילה, הוא אמר לי חמש מילים: 'אני אוהב אותך, נתראה מחר'. הירש, אם אתה יכול לשמוע אותי עכשיו, אחרי 78 ימים, אני רוצה לראות אותך מחר. אני אוהבת אותך בני המתוק, הישאר חזק ותשרוד".

אור לוי, מנהיגה (בת 12) שמובילה את המאבק הבינלאומי של צעירי העולם נגד הצלב האדום: "למען השבויים הסוכרתיים שצריכים טיפול מיידי מציל חיים. יש 9 כאלה כרגע בשבי חמאס. כל דקה שעוברת בשבי ללא טיפול תרופתי היא סכנת חיים ממשית. אנחנו דורשים מהצלב האדום להתערב מיד. מדוע דם של ישראלים לא נחשב? אנחנו מצפים, כאזרחי העולם החופשי, שהצלב האדום יפעיל לחץ ויעשה את את העבודה שלכם ותילחמו על כך שכל חטוף וחטופה ייבדקו. חברי הקבינט המלחמתי אל תיתנו סיוע הומניטרי עד שהחטופים שלנו יקבלו טיפול. אנחנו סיימנו לשחק במגרש שלהם. חמאס מקבל עזרה הומניטרית בזמן שהחטופים שלנו מתים בשבי. תראו באיזה עולם אנחנו חיים, ילדה בת 12 נאבקת למען אחיי ואחיותי שנמצאים בשבי ארגון טרור נאצי במקום לחגוג בת מצווה".

מטה משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד