כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ביקשו להטיל סנקציות

עימות בצרפת: עשרות חברי פרלמנט התעמתו עם הנציג היהודי

39 חברי פרלמנט שמאל קיצוני ביקשו לבטל את החסינות הפרלמנטרית ולהטיל סנקציות נגד חבר הפרלמנט מאיר חביב בעקבות המשפט "זה לא נגמר" שאמר במליאה בהקשר המלחמה בעזה. יו"ר האסיפה הלאומי דחתה את בקשתם

עימות בצרפת: עשרות חברי פרלמנט התעמתו עם הנציג היהודי
מאיר חביב בפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

ב-19 לדצמבר, חבר פרלמנט מהשמאל הקיצוני (NUPES) תקף את ישראל בשאילתה בנוגע להתקפות הישראליות בהן נהרג עובד עזתי של משרד החוץ הצרפתי, במהלך דבריו, חבר הפרלמנט מאיר חביב קרא בקול: "וזה לא נגמר".

חבר הפרלמנט התייחס להתקפות הישראליות נגד החמאס, אך זה הספיק לחברי פרלמנט מהשמאל הקיצוני בצרפת כדי להוציא מכתב נגד חביב בו הם טוענים כי הוא מעודד פשעי מלחמה ויש לנקוט נגדו הליכים ועל כן הם מבקשים מיו"ר האסיפה הלאומית את ביטול החסינות הפרלמנטרית של חביב והפעלת סנקציות נגדו.

אתמול יו"ר האסיפה הלאומית, יעל בראון פיווה, דחתה את בקשתם. חבר הפרלמנט מאיר חביב לא נשאר חייב והגיב כי אינו מתכוון להתנצל על דבריו אלא להיפך: "אני חוזר ואומר: זה לא נגמר! ישראל תנטרל את החמאס לטובת העם הישראלי כמובן אך וגם לטובת העם הפלסטיני. אני מוחה נגד הניסיון הציני והמניפולטיבי של 39 חברי פרלמנט מהשמאל הקיצוני שמנסים להשכיח את העובדה שהם מסרבים להכיר בחמאס כארגון טרור, את הקשר שלהם לאנטישמיות ואת שתיקתם הרועמת מול הזוועות של ה-7 לאוקטובר. שנאת ישראל, שנאת הציונות ושנאת מאיר חביב - זה הדלק האלקטורלי שלהם והם משתמשים בי לפוליטיקה שלהם".

עוד הסביר חביב: "מה שאמרתי על רקע הדברים במליאה זה ש"זה לא נגמר", כלומר המלחמה לא נגמרה וישראל וצה"ל – הצבא המוסרי בעולם, ימשיך ולא יפסיק עד לחיסול החמאס ושחרור כל החטופים ושחרור העם הפלסטינאי מארגון הטרור הרצחני הזה, חשוב לזכור כי אותם חברי הפרלמנט סירבו להשתתף בעצרת נגד אנטישמיות, סירבו לעמוד ולמחוא כפיים כשמשפחות החטופים הגיעו למליאה וכולם הריעו להם, הם מתייחסים לארגון החמאס, שרצח בין היתר 42 צרפתים ומחזיק עוד 3 בני ערובה צרפתיים, כתנועת התנגדות לגיטימית ומסרבים להכיר בו כארגון טרור. יותר מזה, בעצרת ליום האישה הבינלאומי, הוציאו החוצה נשים שבאו עם התמונות של קורבנות של החמאס".

חמאס מאיר חביב אנטישמיות צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד