כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"זו סכנה ממשית להמשך הלחימה"

מדוע יצאו החיילים להתרעננות רק אחרי חודשיים וחצי

חיילי גולני יצאו אחרי לחימה של חודשיים וחצי ברצף להתרעננות קצרה לפגוש את בני המשפחה בסופ"ש. מפקדים הסבירו מדוע המתינו כ"כ הרבה זמן | "הייתי בטוח שישראל תיראה אחרת, מאוחדת. פתחתי לראשונה מזה חודשיים אינטרנט, חדשות, רשתות, הכל שחור. שוב אותה שנאת אחים. מדכא". מספר מפק"צ

מדוע יצאו החיילים להתרעננות רק אחרי חודשיים וחצי
מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום חמישי בצהריים יצאו לוחמי גדוד 13 להתרעננות למשך הסופ"ש ל-48 שעות. אותו גדוד של גולני שספג מכה קשה מאז 7 באוקטובר עם 44 מלוחמיו שנפלו בקרבות, בהם המפקד הנערץ, סגן-אלוף תומר גרינברג  הי"ד.

רבים תמהו מדוע ההתרעננות מתאפשרת אחרי כל כך הרבה זמן אחרי חודשיים וחצי של לחימה רצופה. הכתב הצבאי של ynet, יואב זיתון מספר כי בכניסה השנייה לעזה אמר לו מפקד גדוד שהוא לא רוצה להוציא את לוחמיו הביתה, בשום אופן, לכל אורך המלחמה. "מקסימום לבא"ח (בסיס אימונים חטיבתי. ק.ע.) בריענונים, שההורים יבואו לשעה וזהו".

זיתון מציין: "חשבתי שהוא סתם קצין קשוח, אבל אז הוא הסביר: "בבית הם ייחשפו לכל הטינופים והגידופים וההשנאות שמתחילים לחזור. ואיך אקבלם אחרי זה בעזה? מתווכחים? רבים? לא מפוקסים במשימה? היום בני 19 הם בוגרים, דעתניים, זה לא פקודות עבור. זו סכנה ממשית להמשך הלחימה אם ייחשפו למה שיקרה בארץ וחשבנו שנעלם ב-7.10".

עוד הוא מספר כי מפקד צוות סדיר שיצא הביתה אחרי חודשיים בעזה, אמר לו: "הייתי בטוח שישראל תיראה אחרת, מאוחדת. פתחתי לראשונה מזה חודשיים אינטרנט, חדשות, רשתות, הכל שחור. שוב אותה שנאת אחים. מדכא".

חיילים מלחמת חרבות ברזל חופשה חטיבת גולני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד