כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מבחני בטיחות "לא הולמים"

זוכרים את דייהטסו? עכשיו היא בצרה

דייהטסו היתה בשעתו אחת מיצרניות הרכב היפניות הראשונות ששיווקו מכוניות בישראל למרות החרם הערבי. לפי פרסומים ביפן דייהטסו נאלצה לעצור את כל משלוחי המכוניות שלה לייצוא לאחר שהתגלה שהיצרנית ביצעה מבחני בטיחות "לא הולמים" ב-64 דגמים של החברה

זוכרים את דייהטסו? עכשיו היא בצרה
האם דייהטסו מקצרת פינות? אי סדרים התגלו בחברת הבת של טויוטה צילום: דייהטסו

דייהטסו, שמכוניות רבות מתוצרתה עדיין נוסעות בכבישי ישראל, הסתבכה במה שהולך ומסתמן כפרשה חמורה שמעיבה על אמינותה של היצרנית ועל החברה האם של דייהטסו – טויוטה הגדולה.

למי שזוכר, דייהטסו היתה בשעתו אחת מיצרניות הרכב היפניות הראשונות ששיווקו מכוניות בישראל למרות החרם הערבי, עם דגמים שהעם בישראל אהב ורכש באלפיו: שרייד, שרמאנט, פרוזה, טריוס ודגמים נוספים, אבל החלטה של היצרנית ביפן להפסיק ולייצר את דגמי דייהטסו בתקינה אירופית, כלומר כשהם מותאמים לשיווק באירופה, גרמה להפסקת השיווק בישראל לפני כעשור. וכך בין לילה נעלם לו זיכיון לשיווק רכב שהעלה יותר מעשרת אלפים יחידות על הכבישים בשיא פעילותו.

כך, לפי פרסומים ביפן דייהטסו נאלצה לעצור את כל משלוחי המכוניות שלה לייצוא לשווקים מחוץ ליפן, לאחר שהתגלה שהיצרנית ביצעה מבחני בטיחות "לא הולמים" ב-64 דגמים של החברה. הפרסומים אודות המהות האמיתית של אותן בדיקות "לא הולמות" טוענים שהבעיה טמונה במנגנון שפותח את כריות האוויר בעת תאונה צידית, כלומר כשהרכב נפגע מהצד. לכאורה, במכוניות שדייהטסו בחנה במבחני הריסוק שלה שהיו כביכול "מקומבנים" הותקנו מנגנונים שונים לשליטה בכריות האוויר.

מכיוון שטויוטה היא בעלת הבית של דייהטסו, כלומר היא החברה האם, הודיעה טויוטה כי חקירה של החברה גילתה לא פחות מ-174 מקרים של חריגות במבחני בטיחות לדגמי דייהטסו השונים. הבעיה, כך מתברר, אינה נחלתה הבלעדית של דייהטסו: לפי פרסומים ביפן דייהטסו מייצרת רכבים עבור יצרנים אחרים - וכך גם רכבים מסחריים של מאזדה ומכוניות תחת סמל טויוטה שככל הנראה מעורבים בפרשה.

 

יפן האיחוד האירופי טיוטה טויוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד