כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסעיר את החסידות

הזוי: בחורים בחב"ד חפרו מנהרה מתחת ל-770

"מנהרת 770" כך מכנים בחב"ד את המנהרה שנחשפה מתחת לבית חב"ד 770 העולמי בשכונת קראון הייטס. 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור שנמצא בראש סדר היום בחסידות חב"ד, מה גרם לבחורים לחפור? ואיך גילו את המנהרה?

הזוי: בחורים בחב"ד חפרו מנהרה מתחת ל-770
המנהרה שהתגלתה ב770 צילום: באדיבות המצלם

זה אולי ישמע הזוי בימים אלו אך הסיפור התרחש במציאות בניו יורק: מנהרה שנחפרה במשך שנים מתחת למרכז חב"ד העולמי 770 בשכונת קראון הייטס בברוקלין, מעוררת סערה בחב"ד וזה הנושא המדובר מאז סוף השבוע. 

על פי חשיפת אתר CrownHeights.info מנהרה נמצאה חפורה מתחת לעזרת הנשים של 770 מרכז חסידות חב"ד העולמי דבר שעשוי לערער את יסודות הבניין.

הגילוי המקרי התרחש לפני כמעט שלושה שבועות לאחר קבלת מספר אינדיקציות שהדהימו את גבאי 770 מבעל בית ברחוב יוניון שסיפר כי שמע רעשים חשודים בלילה בביתו במשך תקופה, כשהרעש נמשך, הודיע ​​בעל הבית המודאג על הקולות והחשד שלו. 

בערך באותו זמן בו נשמעו הרעשים, בוצעו עבודות בנייה לאינסטלציה חדשה ליד 770. כשהעבודות התקרבו לסיום, נחפרה תעלה להנחת קו מים והעובדים המופתעים נדהמו לגלות מה שנראה כמו מנהרה מתחת לאדמה. המנהרה נחפרה מהמקווה בפינת רחוב יוניון ושדרות קינגסטון דרך עזרת נשים יוניון עד ל-770. 

על פי המידע קבוצת בחורים (הנמנים על פלג המשחיסטים בחב"ד א.פ.) החלו לחפור בזמן תקופת הקורונה שהבניין היה סגור, החפירות התבצעו מבניין המקווה והם יצרו מנהרה הדומה במאוד למנהרות חמאס ברצועת עזה, כשהמטרה היא להראות שיש אפשרות להרחיב את 770 כפי שהרבי מחב"ד דיבר מספר פעמים.

המקווה, שלא היה בשימוש זה שנים, הפך למקום בו השתמשו הבחורים כדי להסתיר את טונות הפסולת ממאמצי חפירת המנהרה. 

לאחר גילוי הממצאים ומחשש לשלומם של המתפללים קיבלו הגבאים ב-770 החלטה לסגור את עזרת הנשים שעלול להיות לא בטוח לציבור, ובימים הקרובים ידונו כיצד לאבטח את המבנה.

בעלי המבנה, אגודת חסידי חב"ד העולמית ו"מחנה ישראל" יצטרכו להתמודד עם הנזקים שגרמה המנהרה ל-770. על פי הדיווח הם צפויים להגיש עוד השבוע בקשה בהולה לבית המשפט נגד "ניהול 770 על ידי הגבאים" בטענה לרשלנות פושעת ובטענה כי תחת אפם ושהמקום נמצא תחת אחריותם - נחפרה המנהרה. 

חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד