ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
סינוואר מרגיש בטוח

הערכות: במקומות האלה מוחזקים החטופים

הפרשן רון בן ישי טוען כי מנהיג חמאס הקיף את עצמו במקום מסתורו בדרום הרצועה בחטופים, בעיקר בחיילי צה"ל, מה שגורם לו לחוש שיש לו את היכולת להכתיב את התנאים מול ישראל. לפי הערכות, רוב החטופים מוחזקים במרכז הרצועה

הערכות: במקומות האלה מוחזקים החטופים
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הפרשן הצבאי הוותיק, רון בן ישי, כותב בסוף השבוע ב-ynet כי לפי הערכות רוב החטופים הישראלים מוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס במרכז הרצועה, מקום בו צה"ל עדיין לא פעל בעוצמה. לפי הנחה נוספת, שמתבססת על הערכות במערכת הביטחון, מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, נמצא במנהרה בדרום הרצועה ומקיף עצמו להגנה בחטופים, בעיקר מקרב חיילי צה"ל.

בן ישי כותב כי "ראשית ניתן להניח שרוב החטופים מוחזקים כעת במרכז הרצועה. שנית הוא שסביר להניח שמנהיג חמאס יחיא סינוואר הקיף עצמו במספר לא ידוע של חטופים, בעיקר חיילות וחיילים, כדי שאם יגיעו אליו ואל חבורת הפיקוד הבכירה שלו, גם החטופים ייפגעו - מאש כוחות צה"ל או כי הוא ואנשיו יהרגו אותם בנוסח תמות נפשי עם פלישתים".

"זו הסיבה הישירה לכך", לדבריו, "שסינוואר וההנהגה העזתית של חמאס מרגישים שיש להם יכולות להכתיב לישראל הפסקה של המלחמה (לא "הפוגה" זמנית, אלא הפסקת מוחלטת) ונסיגה של כוחות צה"ל למרחק בלתי ידוע".

"כל זאת" כותב בן ישי, "אף שסינוואר כנראה יודע שצה"ל הצליח להוציא מכלל פעולה את רוב הכוח הלוחם של חמאס והג'יהאד האסלאמי".

לדבריו, "על פי הנתונים שהצטברו, צה"ל הצליח להרוג מהאוויר ומהקרקע בין 7,000 ל-9,000 מחבלים של שני הארגונים ולפצוע בדרגות שונות כ-20 אלף מהם. המשמעות היא דרמטית אבל לא מרתיעה את סינוואר, שמאמין עדיין שבאמצעות מנוף החטופים הוא ישיג זמן, ובאמצעות הזמן הוא ישיג לחץ בינלאומי על ישראל להפסיק את הלחימה".

חטופים עזה יחיא סינוואר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד