י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מתקפת טרור: 12 הרוגים בפיגוע ירי במרכז פריז

שני רעולי פנים פרצו לבניין עיתון 'שרלי הבדו' ופתחו בירי בנשק אוטומטי; 12 הרוגים • היורים הצליחו להימלט

פריז, צילום: מורן כהן
פריז, צילום: מורן כהן

מתקפה במרכז פריז: לפי דיווחים המגיעים מצרפת, שני רעולי פנים חמושים פתחו בירי במבואת בניין עיתון סאטירי במרכז פריז, וקטלו מעל ל-10 הרוגים. ככל הנראה הצליחו התוקפים להימלט מהזירה על אופנוע.

האירוע התרחש בבניין עיתון סאטירי, שפרסם בעבר קריקטורות המשפילות את נביא האיסלם מוחמד, וייתכן כי המתקפה באה בתגובה. בצרפת מדווח כי שעת הפגיעה היתה מדויקת - 11:30, שעת ההתכנסות לישיבת מערכת, בה מגיעים רוב העיתונאים. על פי הדיווח, בין ההרוגים שניים מגדולי המאיירים (קריקטוריסטים) בצרפת, שארב וכאבו.

הנשיא פרנסואה הולנד עושה את דרכו לזירה, הולנד כינס ישיבת קבינט דחופה בעקבות האירוע.

לדברי עדי ראייה המתפרסמים ב'הארץ', "ראינו שני אנשים לבושים בקפוצ'ונים שחורים שנכנסו לבניין עם רובי קלצ'ניקוב, כמה דקות אחר כך שמענו הרבה יריות ושני החשודים נמלטו מהמקום".

מזק"א נמסר כי בשעה זו לא ידוע על יהודים או ישראלים שנפגעו באירוע, וכי הם בקשר עם הגורמים המקצועיים במקום.

לפני כמה שנים נשרפו משרדי העיתון כליל, לאחר שאלמונים הניחו בפתח הבנין פצצת תבערה, ולצידה שקיות אשפה רבות בכדי להבעיר את המקום. עורך העיתון טען אז כי הדבר קרה בגלל פרסום הקריקטורה נגד מוחמד, וצעדי זלזול נוספים בהם נקט העיתון.

יו"ר מפלגת "יחד –העם איתנו" חה"כ אלי ישי, הגיב לפני זמן קצר לטבח במערכת המגזין הצרפתי בפריז: "הצרפתים מבינים עכשיו מה שאנחנו יודעים מאז ומעולם. אי אפשר לחיות עם טרוריסטים בבית. מאחורי הדיבורים היפים באו"ם מסתתרות חיות אדם. העולם כולו חייב לתת לישראל גב במלחמה בלתי מתפשרת נגד הטרור. יד רפה מצדנו תענה באקדח לראש מצדם. הטבח היום בפריז הוא עוד הוכחה לכך."

וידאו מזירת הרצח. אזהרה: קשה לצפיה
מתקפת טרור • 12 הרוגים בפיגוע ירי במרכז פריז

הולונד ופביוס- הגיע הזמן לבחור בצד הנכון
אברהם אזולאי, מתמודד לרשימת הבית היהודי בפריימריז, ומבעלי העיתון 'לה-פטיט הבדו', אומר: כעיתונאי שגדל בצרפת, הפיגוע הרצחני במשרדי העיתון 'שארלי הבדו' כואב במיוחד. אני שולח את תנחומי למשפחות ההרוגים. נוצרים כיהודים.

היום שוב הוכח שהמלחמה נגד הטרור הרצחני של האסלאם הקיצוני היא מלחמה בין הטוב לרע, בין החירות לשנאה, ובין הדמוקרטיה לטרור. מי שתוקף עיתון בפיגוע טרור תוקף את ערך חופש הביטוי, וכך תוקף את היסודות של הציביליזציה שלנו.

החלטתכם לפני שבוע מול מועצת הביטחון היא מסר ברור של כניעה לטרור. הגיע הזמן שתעמדו לצד האוסטרלים, קנדים, גרמנים, אמריקאים והישראלים במלחמה בלי פשרה לאסלם הקיצוני שרוצה לשלוט על גל העולם

אני קורא לממשלת צרפת: בואו נשים את המחלוקות שלנו בצד, נשכח הצבעות באו"ם, ונפעל ביחד למען הערכים המשותפים שלנו- חירות, שוויון, ואחווה. אלו הם בדיוק הערכים שהאסלאם הקיצוני מנסה להרוס.

הגיע הזמן שממשלת ישראל וממשלת צרפת ישתפו פעולה במלחמה הארורה נגד האסלאם הקיצוני כדי לוודא שאוהבי החירות ינצחו ביחד את אויביהם.







פיגוע עיתון פריז הרוגים צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}