י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ספר חדש יצא לאור: 'חכמת הנפש היהודית'

בדרכו של מרן רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל - בעריכת שלמה קוק

ספר חדש יצא לאור: 'חכמת הנפש היהודית'

עולם הספר היהודי מתבשר בימים אלו על צאתו לאור של ספר חדש, ראשון מסוגו: 'חכמת הנפש היהודית' – בדרכו של מרן רבי שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל'.

הגרש"ז זצ"ל האיר את עיני ישראל כיובל שנים, אך גם 20 שנה לאחר פטירתו, חותמו ניכר היטב בספרי יסוד בכל מקצועות התורה, הנלמדים בכל בתי-המדרש.

הגרש"ז התפרסם בחייו כ'חכימא דיהודאי': אלפים נעזרו בעצותיו ונהנו מהדרכותיו באורחות החיים – החל בענייני חינוך ומשפחה, וכלה בסוגיות אישיות ונפשיות.

אנשי מקצוע בחכמת הנפש שזכו להדרכתו, עמדו נפעמים מול העצות והתובנות שהעניק להם, כמו גם לפונים פרטיים: הן הקיפו את כל נושאי החיים, כללו את כל הטובות שבעולם, כולל השיטות והאמצעים היישומיים, מבלי שהגרש"ז נזקק לצאת מ-ד' אמות של הלכה.

כל אדם ימצא חיזוק רב בדברים, ואולם תורה זו נותרה חתומה וגנוזה כמגילת-סתרים, עד היום.
הגאון רבי יצחק לורינץ, נכד הגרש"ז אשר זכה אצלו לשימושה של תורה, חושף לראשונה בספר 'חכמת הנפש היהודית' כ-50 'יסודות' בתורת הנפש, שקיבל מפי הגרש"ז.

בספר – שנכתב ונערך בסגנון שווה לכל נפש על-ידי הסופר והעיתונאי שלמה קוק – נחשפת משנה סדורה על נפש האדם בשלושה שערים מרכזיים: אדם ועולמו, אדם וחניכו, אדם וביתו. בכל שער, עשרות פרקים, ובהם התייחסות מרתקת למגוון נושאים, ביניהם: אושר, עושר, חינוך, שלום בית, 'יצר התערבות' של הורים, דיכאון, קשב וריכוז, שמחה, מחלוקת, אמונה, פרנסה, קמצנות, תאווה, קנאה, קשב וריכוז, שינה, תת-מודע, טיפול רגשי בגמגום, בדידות, סוד המוח היהודי, הדחקה, מעכב הנישואין וסוד הישועה.

הצד השווה שבהם היא התבנית האחידה העוברת מכריכה לכריכה: כל פרק בנוי על 'יסוד' בחכמת הנפש שקיבל הגר"י לורינץ מהגרש"ז זצ"ל – סביבו נשזרים סיפורי חיים, מתובלים בציטטות מהגרש"ז, מקורות תורניים ומקצועיים, ובהדרכה מפי גדולי הדורות.

בספר מסודר מפתח עניינים לפי נושאים ולפי סדר פרשיות השבוע, המעיד כאלף מונים על המקור העתיק ביותר לחכמת הנפש – תורתנו הקדושה.

ואכן, בהקדמה לספר, מציין המחבר כי הגרש"ז הרבה להשתמש במקורות חז"ל ובמעשים מגדולי הדורות, כפיתרון לדילמות-חיים של הפונים אליו. "זו השפה המדברת אל הנפש היהודית, ובאמצעותה ניתן להשפיע בצורה הטובה ביותר", אמר.

בסוף הספר מצורף הפרק 'יתום בחיי האב', החושף את נבכי נפשו של ישראל-מאיר, נער צעיר הנתון במשבר חמור עם אביו. בפרק מביא הסופר באותנטיות את שיחת-הייעוץ המטלטלת בין הבחור לבין הגר"י לורינץ, השזורה במקורות תורניים ומקצועיים ונמשכת על-פני כמה מפגשים, עד לפיתרון הבעיה. הסופר מדגיש במבוא כי זהו פרק אחד מתוך ספר העתיד לראות אור בקרוב אי"ה.

אם לשפוט על-פי היצירה הנוכחית שיצאה תחת ידם, מובטח לנו כי היצירה הבאה תהיה אף היא מחזקת, מרגשת ומרתקת.

להשיג בחנויות הספרים המובחרות. הפצה ראשית: ספרייתי - האחים גיטלר. ניתן לרכוש גם דרך אתר 'אוצר הספרים' באינטרנט.
הרב אוייערבך חכמת הנפש היהודית על המדף ספר חדש שלמה קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד