כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כיצד נדע אם אנחנו זקוקים להשתלת שיניים ומה עוד חשוב לקחת בחשבון?

השתלות שיניים הפכו להיות פתרון דנטלי נפוץ יחסית בשנים האחרונות, והליך זה נחשב כיום לאחד המתקדמים והמשמעותיים ביותר בעולם רפואת השיניים ושיקום הפה. כיצד נדע האם גם אנחנו זקוקים להשתלת שיניים והאם היא עשויה להוות את הפתרון המתבקש והטוב ביותר למצבנו?

כיצד נדע אם אנחנו זקוקים להשתלת שיניים ומה עוד חשוב לקחת בחשבון?
השתלת שיניים צילום: Freepik

על מנת להיות שקטים ובטוחים כי אנחנו אכן זקוקים להשתלת שיניים וכי זו תהווה את הפתרון הנכון והטוב ביותר עבורנו, חשוב לפנות לרופא שיניים מומחה, מקצועי, אמין ונחשב. בנוסף, שווה להכיר את ההליך באופן כללי, כמו גם כמה נקודות חשובות נוספות בנוגע אליו, על מנת שנוכל להבין טוב יותר מה מצפה לנו ומהם היתרונות הפוטנציאליים.

מתי נדרשת השתלת שיניים והאם זה רלבנטי גם עבורנו?

כיום ניתן לעבור הליכים מתקדמים ומקצועיים של השתלות שיניים בתל אביב ובמספר מקומות נוספים בארץ, כאשר הדגש צריך להיות כאמור על בחירת מרפאה מקצועית ורופא מומחה בתחום.

בגדול, במסגרת השתלת שיניים מחדירים שתל דנטלי (סוג של תבריג זעיר מטיטניום רפואי) אל תוך עצם הלסת, ואליו מבריגים מבנה אשר בולט מעט החוצה מהחניכיים. אל המבנה מדביקים כתר אשר הוכן מבעוד מועד במיוחד על מנת להחליף את אותה שן ספציפית, וכך מקבלים למעשה שן חדשה לחלוטין אשר נראית, מרגישה ומתפקדת בדיוק כמו השן המקורית.

כאן כבר ניתן להתחיל ולהבין את הפוטנציאל העצום של השתלות שיניים – הן מאפשרות להחליף שיניים שנפגעו או אבדו לחלוטין (כמו גם שיניים אותן נדרש לעקור) בשן אשר נראית ומתפקדת כמו שן אמיתית לכל דבר ועניין. לא פחות מכך!

אז האם הליך זה רלבנטי עבורנו? ובכן, אחוז משמעותי מהאוכלוסייה עובר או צפוי לעבור השתלת שיניים במהלך החיים. במידה ועקרו או צפויים לעקור לכם שן, או שנפגעה לכם שן באופן משמעותי כתוצאה ממחלה או תאונה זו או אחרת, קיים סיכוי לא רע כי השתלת שיניים היא הפתרון המקצועי הנכון - זה שישלים חזרה את מערכת השיניים המקורית שלכם.

הליכים מקדימים ונקודות נוספות שכדאי לקחת בחשבון

חשוב להכיר כי גם כאשר כבר ברור כי השתלת שיניים היא ההליך הרלבנטי אותו כדאי לעבור, עשויים להיות הליכים מקדימים מסוימים אשר נדרשים בחלק מן המקרים.

אחת הדוגמאות הנפוצות ביותר היא של הליך השתלת עצם , הנדרש בקרב מטופלים רבים אשר עצם הלסת שלהם אינה עבה וצפופה מספיק במיקום הרלבנטי, על מנת לקלוט את השתל הדנטלי בצורה טובה.

בדומה להשתלת עצם, ניתן כיום גם לעבור הליך של השתלת חניכיים . זו נעשית בעיקר במקרים של נסיגת חניכיים משמעותית, ובמסגרתה משוחזרת רקמת החניכיים שאבדה או נשחקה מסביב לשן מסוימת.

כדאי לקחת בחשבון כי השתלת שיניים היא הליך שצפוי להמשך על פני כמה חודשים, במיוחד במקרה בו קיים בנוסף גם צורך בהשתלת עצם. גם הליך השתלת חניכיים מצריך לרוב סדרה של טיפולים, הנמשכים על פני כמה שבועות וחודשים.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד