ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אם היעדים לא יפגעו

בישראל שוקלים: הגליית מנהיגי חמאס מהרצועה

בישראל שוקלים לאחרונה אפשרות לפיה בתום המלחמה יוגלו אנשי הנהגת חמאס ברצועה, בהם דף וסינוואר - אך כל זאת רק בהנחה שיעדי המלחמה לא ייפגעו כחלק מכך. גורם ישראלי: "יש לא מעט מדינות שיכולות לקלוט אותם, למשל קטר"

בישראל שוקלים: הגליית מנהיגי חמאס מהרצועה
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Attia Muhammed/Flash90

בישראל שוקלים לאחרונה אפשרות להגליית הנהגת חמאס, זאת כחלק מפתרון שיוביל לסיום המלחמה בעזה, כך דווח ב"כאן 11". גורם ישראלי אמר: "הגליית צמרת חמאס לחו"ל לא סותרת את יעדי המלחמה. יש לא מעט מדינות שיכולות לקלוט אותם, למשל קטר".

יחד עם זאת, בישראל הוסיפו כי אפשרות זו נידונה הן בצמרת המדינית והן בצמרת הביטחונית לאחרונה, אך לא הונחה על השולחן הצעה ממשית בעניין. גם אם תתקבל החלטה בעניין הגליית המנהיגים, היא תצטרך להתיישב עם החלטות הקבינט למיטוט יכולות חמאס ברצועה.

לפני מספר ימים דווח כי כוחות צה"ל הפועלים בדרום הרצועה, הגיעו למקום בו שהה מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, זמן קצר אחרי שהוא נמלט ממנו.

בתוך כך, בשבוע שעבר נחשף כי מוחמד דף הצליח לתעתע בגורמי המודיעין בישראל שסברו כי הוא נכה שמתנייד בכסא גלגלים ובאמצעות אמבולנסים. מתיעודים עדכניים מהתקופה האחרונה שצה"ל מצא במנהרות ובבתי אנשי חמאס, הוא נראה עם שתי ידיים ושתי רגליים, אמנם מעט צולע אבל עדיין מתפקד היטב למרות שבעה ניסיונות חיסול שכשלו.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד