ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"חיוני לשחררם"

דו"ח רפואי חדש: סכנה לחיי החטופים בשל מצבם הנפשי

דו"ח רפואי חדש שחיבר מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים העלה כי נשקפת סכנה לחיי החטופים בשל מצבם הנפשי. ראש המערך: "מצב זה מסכן את חייהם, ולכן חיוני לשחררם כדי להציל אותם"

דו"ח רפואי חדש: סכנה לחיי החטופים בשל מצבם הנפשי
חמאס חוטף אזרחים מעוטף עזה צילום: מצלמת אבטחה

מערך הרפואה של מטה משפחות החטופים פירסם לאחרונה דוח רפואי חדש ממנו עולה כי ישנה סכנה ממשית לחיי החטופים - בעקבות מצבם הנפשי המעורער בשבי, כך דווח ב"כאן רשת ב'".

ראש מערך הרפואה במטה משפחות החטופים פרופסור חגי לוין אמר כי: "מעדויות השורדים שחזרו מן השבי, יש ביניהם מי שכבר גילו אפתיה, בגלל התנאים של השבי והטרור הפסיכולוגי המופעל עליהם. מצב זה מסכן את חייהם, ולכן חיוני לשחררם כדי להציל אותם".

יחד עם זאת, לפני כשבועיים אמר פרופסור לוין בריאיון ל-"103 fm" כי "המודיעין העדכני שקיבלנו מהחטופים השבים, ואת זה גם הנשיאה של 'הצלב האדום' הבינלאומי הייתה צריכה לשמוע - אלה עדויות ישירות על אנשים שכרגע הם בסכנת חיים מיידית, אפשר אפילו לומר גוססים".

עוד הוסיף לפרט: "אנשים עם פציעות ומחלות לא מטופלות, שיכולות להיות היו מטופלות, אבל בלי טיפול יכולות להביא למותם. אנחנו גם יודעים שיש פגיעות, התעללות. לא בכולם, זה בחלקם. אבל יש התעללות פיזית ונפשית מכוונת והם ממש על זמן שאול. אין להם זמן".

"אני בקשר ישיר עם מזכיר ארגון הבריאות העולמי, שאנחנו בהחלט לא מרוצים מדברים אחרים שהוא עושה ואומר, אבל אנחנו כן קיבלנו הצהרות ברורות בנוגע לחטופים וזה לא מספיק. לארגון הבריאות העולמי יש צוותים שנמצאים כרגע בעזה, זה לא תפקידו, זה תפקיד 'הצלב האדום' להביא את התרופות לחטופים", הוסיף.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד