כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פעילויות מהנות לילדים בחורף

בימים כשגשום בחוץ וקר, תוכלו לעשות עם הילדים שלל פעילויות אחרות מהנות לגמרי בתוך הבית. לפניכם מספר רעיונות לפעילויות נהדרות ומגבשות

פעילויות מהנות לילדים בחורף
משחקים עם ילדים צילום: Freepik

החורף הגיע ועימו גם מזג האוויר הקר, הרטוב והמעורפל אשר לא פעם מונע מאיתנו לצאת בסופי השבוע עם הילדים לפעילויות שונות וגם במהלך ימות השבוע הרגילים. פתאום כבר אין טיולים לגינה, כבר לא מטיילים ברחבי השכונה ונושמים את ריח הפרחים, מתחממים בקרני השמש המלטפות. כבר אי אפשר לחזור מהגן ברגל מידי יום. בימים כשגשום בחוץ וקר, תוכלו לעשות עם הילדים שלל פעילויות אחרות מהנות לגמרי בתוך הבית. לפניכם מספר רעיונות לפעילויות נהדרות ומגבשות.

אופים ביחד

ילדים בכל הגילים נהנים לבשל ולאפות במטבח. אם יש לכם ילדים ממש קטנים אתם יכולים להכין להם בצק חמאה טעים ולתת להם לרדד אותו על הקמח, לקרוץ ממנו צורות לעוגיות ואפילו לאכול ממנו כי הוא כל כך טעים. עם ילדים גדולים יותר אפשר להכין עוגות וקאפקייקים. תוכלו לתת להם להוסיף את המצרכים לקערה לבדם, לשבור ביצה, לערבב את הרכיבים עד שיתאחדו ואפילו להעביר את הבלילה לתבנית. לאחר שהעוגה או הקאפקייקים יהיו מוכנים ויתקררו, תוכלו לקשט אותם יחד עם ציפוי שוקולד, קצפת, סוכריות צבעוניות או כל קישוט אחר שאתם אוהבים.

משחקים ביחד

יש מגוון רחב של משחקים לילדים שתוכלו לשחק איתם. אם יש לכם קטנטנים ממש תוכלו להרכיב איתם מגדל מקוביות גדולות או לגו גדול, תוכלו לשחק איתם בהרכבה של צינורות או קשקשים, תוכלו לסייע להם להכניס את הצורה הנכונה ללוח העץ ועוד משחקים שמותאמים לגיל הרך. עם ילדים גדולים יותר אפשר לשחק משחקים מורכבים יותר כמו שחמט, שש-בש, משחקי קופסה כמו מונופול שהם תמיד מהנים ביותר, טאקי ועוד שלל משחקים אחרים.

מרכיבים ביחד

ילדים והורים רבים נהנים מפעילויות של הרכבה משותפת. תוכלו להרכיב פאזל של 1000 חתיכות ואחר כך למסגר אותו ולתלות על הקיר, תוכלו להרכיב את כוכבי הלכת של מערכת השמש – שמגיעים כחתיכות פלסטיק שיש לחבר וליצור מהם כדורים תלת ממדים ולתלות אותם מהתקרה. תוכלו להרכיב ביחד מטוס, מכונית או משאית ועוד שלל ערכות הרכבה נהדרות לפי נושאים שאתם אוהבים.

מציירים ביחד

לילדים יש עולם פורה, מלא בדמיון ומעוף. זה בדיוק הרגע לשבת איתם ביחד ולצייר. עם הקטנטנים עדיף לצייר עם צבעי עיפרון או קראון. תוכלו להדפיס להם דפי צביעה עם דמויות אהובות כמו פו הדוב, מיקי מאוס או סמי הכבאי או אולי נסיכות של דיסני, LOL או חיות שהם אוהבים. עם ילדים גדולים יותר אפשר לצייר עם צבעי גואש או אקריל, אפשר לצבוע ביחד מנדלות עם טושים במגוון רחב של גוונים, אפשר לצייר בעיפרון או פחם חפצים שיש בבית, או את הנוף הנשקף מבעד לחלון.

יוצרים ביחד

כיום יש המון ערכות יצירה שניתן להכין ביחד. תוכלו לקנות ערכות של גבס, להכין את התבנית המצויה בערכה ואחר כך לצבוע אותה עם צבעי גואש. לקטנטנים תוכלו לקנות פלסטלינה שיוכלו לשחק איתה, ליצור צורות וכמובן לערבב אותה. תוכלו לעבוד עם פימו, להכין ממנו צורות שונות ואחר כך להכניס אותו לתנור כדי שיישארו לכם הצורות לאורך זמן – תוכלו אפילו להכין שלט לבית. תוכלו להכין קערות וכדים מחימר ואחר כך לקשט אותם עם מדבקות צבעוניות ועוד קישוטים מעניינים. מי שרוצה לעסוק דווקא ביצירה מסוג אחר יכול לקנות סול בכמה גוונים וליצור עם הילדים דברים מגניבים כמו תיקים, זרי פרחים, מתקן לנייר טואלט ואפילו צמידים. ואם בצמידים עסקינן, תוכלו להכין עם הילדים צמידים מחוטים צבעוניים בשלל גרסאות מעניינות כך שכל צמיד יצא משהו אחר לחלוטין, תוכלו גם לשלב בתוכם תליונים שונים ובסוף יהיו להם שלל צמידי חוטים שזורים יפהפיים.    

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד